رایزنی تلفنی جلالی و ریابکوف درباره برجام

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۱۹:۳۰:۴۵
کد خبر: ۱۰۲۰۴۹۱
رایزنی تلفنی جلالی و ریابکوف درباره برجام
سفیر ایران و معاون وزیر خارجه روسیه در گفت‌وگویی تلفنی درباره آخرین وضعیت برجام و تحرکات غیرقانونی آمریکا در راستای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران به رایزنی پرداختند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، کاظم جلالی سفیر جمهوری اسلامی ایران در فدراسیون روسیه امروز جمعه ششم تیرماه ۱۳۹۹ در تماسی تلفنی با «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر امور خارجه روسیه در خصوص موضوعات دوجانبه و مسائل بین‌المللی به گفت‌وگو پرداخت.

آخرین وضعیت برجام و قطعنامه ۲۲۳۱ و تحرکات غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران و همکاری ایران با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی از جمله موضوعات مورد گفت‌وگوی جلالی و ریابکوف در این تماس تلفنی بود.

کاظم جلالی همچنین امروز با «سرگئی ورشنین» معاون وزیر خارجه روسیه درباره تحولات منطقه‌ به ویژه اوضاع سوریه تلفنی گفت‌وگو کرد.

در حالی که آمریکا همه عزم خود را جزم کرده تا تحریم‌های تسلیحاتی ایران که مهر ماه پایان می‌پذیرد را تمدید کند، روس‌ها این موضوع را قابل تمدید نمی‌دانند.

در همین خصوص، بلومبرگ روز سه‌شنبه سوم تیر ماه به نقل از برخی دیپلمات‌ها گزارش کرد که واشنگتن در تلاش است تا تحریم‌های تسلیحاتی سازمان ملل علیه ایران را به صورت نامحدود تمدید کند.

وزیر امور خارجه آمریکا هم سه‌شنبه سوم تیر ماه عنوان کرد که با انقضای تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران در ماه اکتبر، اروپا و آسیا در چنگ ایران خواهد بود.وزیر امور خارجه آمریکا چهارشنبه چهارم تیرماه هم ابراز امیدواری کرد کشورش بتواند تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران را تمدید کند.

در همین خصوص، «سرگئی ریابکوف» معاون وزیر خارجه روسیه ۱۱ اردیبهشت ماه در گفت‌وگویی تاکید کرد که علی‌رغم فشارها و تلاش‌های آمریکا، تحریم‌های تسلیحاتی ایران در سازمان ملل قابل تمدید نیست و افزود: عاملی که مانع تمدید تحریم تسلیحاتی ایران می‌شود را قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت سازمان ملل عنوان کرد.

لازم به ذکر است، سفیر جمهوری اسلامی ایران در مسکو همچنین (پنجشنبه) ۱۸ اردیبهشت ماه نیز با ریابکوف تلفنی گفت‌وگو کرده بود.در این گفت‌و‌گو، موضوعات مهمی از جمله تلاش‌های غیرقانونی آمریکا برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی علیه ایران، فعالیت هسته‌ای ایران و همکاری با آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، اتهامات بی اساس وارده از سوی کشورهای غربی در مورد فعالیت‌هایی فضایی ایران، سیاسی سازی امور صندوق بین المللی پول توسط آمریکا و مقابله با بیماری کرونا مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز