در توئیتر منتشر شد؛

روند بررسی پرونده تاجگردون از زبان رییس کمیسیون تحقیق مجلس

۱۳۹۹/۰۴/۰۶ - ۲۰:۴۱:۵۸
کد خبر: ۱۰۲۰۵۲۴
روند بررسی پرونده تاجگردون از زبان رییس کمیسیون تحقیق مجلس
رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی بااشاره به روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون گفت: همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، علی اصغر خانی، رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی، در رابطه با روند بررسی اعتبارنامه تاجگردون در توئیتر نوشت: پرونده آقای تاجگردون در روز چهارشنبه 21 خرداد از هیئت رئیسه به کمیسیون تحقیق ارجاع و اولین جلسه کمیسیون تحقیق ساعت 14 روز یکشنبه 25 خرداد برگزار شد. مقرر شد برای روز دوشنبه 26 خرداد معترضان و آقای تاجگردون در جلسه کمیسیون تحقیق حاضر شوند. در این جلسه که عصر دوشنبه برگزار شد 4 نفر از معترضان حضور یافتند که 3 نفر از انها صحبت‌های خود را بیان کردند. بعد از آنها هم آقای تاجگردون به 7 بند مطرح شده از سوی معترضان پاسخ دادند.

این نماینده مجلس در ادامه افزود: در همین جلسه تصمیم گرفته شد دو طرف روز شنبه 31 خرداد مستندات خود را به کمیسیون تحقیق ارائه کنند که آقای تاجگردون در تاریخ تعیین شده و آقایان مخالف تایید اعتبارنامه در روز یکشنبه 1 تیر مدارک خودشان را ارائه کردند. از دیگر تصمیمات جلسه روز دوشنبه 26 خرداد تعیین یک کمیته 4 نفره بود. این کمیته 4 نفره با مسئولیت آقای میرتاج‌الدینی، نماینده مردم تبریز برای بررسی‌های بیشتر و دقیق‌تر در فرصت موجود جلساتی را با وزارت اطلاعات، اطلاعات سپاه و شورای نگهبان برگزار کردند و گزارش کامل و جامعی از سوی این کمیته تهیه شد.

خانی در ادامه این توئیت نوشت: در همین مدت تعدادی از نمایندگان نیز از دو طرف (موافق و  مخالف) به بنده مراجعه و صحبت و نظراتشان را بیان کردند. همچنین افراد مختلف دیگری به جز نمایندگان یعنی خارج از مجلس که موافق و یا مخالف بودند نیز در این مدت تلفنی و یا حضوری با بنده صحبت داشتند. همه این صحبت‌ها را با دقت شنیدم و مواردی را هم دقیق بررسی کردم. به همه دوستان چه نمایندگان و چه بیرون از مجلس گفتم: کمیسیون براساس مستندات و مدارک معتبر و کار کارشناسی دقیق تصمیم می‌گیرد و در این گفتگوها و مکالمات به احدی نگفتم که آقای تاجگردون را رد یا تایید می‌کنیم!

رییس کمیسیون تحقیق مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: در روز سه‌شنبه 3 تیرماه که ساعاتی از جلسه گذشته بود و کمیسیون با توجه به اظهارات دو طرف، مستندات و مدارک و گزارش دقیق و کارشناسی کمیته 4نفره در حال تصمیم‌گیری نهایی بود، نامه‌ای از سوی آقایان کریمی، شاکری و نجابت از نمایندگان که مخالف بودند به دست اینجانب رسید. در این نامه تقاضای وقت بیشتر برای صحبت داشتند. نامه را در جلسه قرائت کردم و با توجه به اینکه وقت قانونی برای بررسی پرونده طبق آئین‌نامه داخلی قابل تمدید نبود، درخواست مورد موافقت اعضا قرار نگرفت.

خانی در پایان اظهار کرد: پس از جمع‌بندی کامل، کمیسیون وارد رأی‌گیری و اعتبارنامه تاجگردون تایید شد. لذا ما براساس مستندات و شواهد و گزارشات کارشناسی دقیق تصمیم گرفتیم و شایسته نیست که شاهد بداخلاقی و حاشیه‌سازی در این موضوع باشیم. همانطور که قبلا گفتم به وظیفه شرعی و قانونی خود عمل کردیم تا حق‌الناس و حق‌الله بر گردنمان نباشد.

نظر شما