نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین:

ایران بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرد

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۰۹:۱۹:۳۳
کد خبر: ۱۰۲۰۶۲۸
ایران بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف کرد
نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین گفت: ایران در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می‌کند که تحت تحریم‌های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک‌های جامعه بین‌المللی نیز بهره‌ای نبرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «غریب آبادی»، نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین، گفت: کشت و تولید تریاک و مواد روانگردان، با نرخ بالایی در حال انجام است و سوء مصرف و قاچاق غیرقانونی مواد، کماکان پیامد منفی عمیقی بر توسعه و ثبات در سراسر جهان دارد. یک رویکرد متوازن بر پایه کنوانسیون های بین المللی مواد مخدر، بایستی راهنما و شاخص تمامی تدابیر ملی، منطقه ای و بین المللی باشد

او افزود: هرگونه رویکرد با قصد جرم زدایی و قانونی نمودن برخی انواع مواد مخدر، سبب تضعیف تلاش های بین المللی برای رسیدن به جهانی عاری از سوءاستفاده از مواد مخدر می شود. طی سال گذشته، ایران ۳۰ شهید و مجروح را طی دو هزار و ۳۱۹ عملیات و درگیری مسلحانه با قاچاقچیان تقدیم نمود، که منجر به انهدام یک هزار و ۸۸۶  شبکه بین المللی و داخلی فعال و ضبط بیش از ۹۵۰ تن انواع مواد مخدر و روانگردان، از جمله ۴۷ تن هروئین و مرفین و ۱۷ تن مت آمفتامین، شد. این میزان کشفیات، افزایش قریب به ۲۰ درصدی را در حجم کشفیات نسبت به قبل نشان می دهد که یک دستاورد بی سابقه در تاریخ ایران و جهان می باشد.   

نماینده دائم کشورمان نزد سازمان‌های بین‌المللی مستقر در وین اظهار کرد: جمهوری اسلامی در حالی سالیان متمادی بیشترین حجم مواد مخدر در جهان را کشف و ضبط می کند که تحت تحریم های یکجانبه غیرقانونی و نامشروع آمریکا قرار داشته و از کمک های جامعه بین المللی نیز بهره ای نبرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز