مرکل:

انگلیس عواقب خروج از برگزیت را خواهد پذیرفت

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۷:۱۰:۲۱
کد خبر: ۱۰۲۱۰۵۲
انگلیس عواقب خروج از برگزیت را خواهد پذیرفت
آنگلا مرکل صدراعظم آلمان هشدار داد نگلیس ناگزیر به پذیرش عواقب خروج از اتحادیه اروپا و ادامه ندادن مناسبات نزدیک اقتصادی با بروکسل پس از برگزیت خواهد بود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه ایرلندی آیریش تایمز، مرکل که در آستانه ریاست دوره ای آلمان بر اتحادیه اروپا و بدنبال سیگنال مشاور ارشد برگزیتی بوریس جانسون نخست وزیر انگلیس در مورد سخت بودن مرحله بعدی مذاکرات لندن با اتحادیه اروپا سخن می گفت، افزود: دولت انگلیس با جانسون می خواهد برای خود تعریف کند که مناسباتش با ما پس از ترک اتحادیه اروپا چگونه خواهد بود.

مرکل گفت: انگلیس باید عواقب خروج از اتحادیه اروپا را تاب آورد که همانا اقتصادی با به هم پیوستگی کمتر است. چنانچه انگلیس خواستار اعمال قوانینی در زمینه محیط زیست، بازار کار یا استانداردهای اجتماعی که قابل مقایسه با استانداردهای اتحادیه اروپا باشد، نیست، مناسبات ما از نزدیکی کمتری برخوردار خواهد بود.

مرکل که از سال ۲۰۰۵میلادی صدراعظم آلمان بوده و در پایان دوره چهارمش در این سمت در پایان سال آینده از سیاست بازنشسته می شود، همچنین تاکید کرد که برگزیت بدون توافق، برای وی شکستی شخصی نخواهد بود.

وی گفت که اروپا به واقعیت، پاسخی درخور دهد، همانطور که انگلیس آنچه را خواستار است در میز مذاکره قرار می دهد.

این در حالی است که دیوید فراست مشاور برگزیتی جانسون گفته است که روند تشدیدشده در مذاکرات هفته آینده باید واقع بینانه باشد.

پیشتر جانسون گفته بود که انگلیس پیشنهاد اتحادیه اروپا برای تمدید دوره گذار برگزیت به بعد از پایان سال جاری را رد می کند.

انگلیس تا اول ژوئیه (یازدهم تیر) برای تمدید دوره گذار به بعد از پایان سال جاری زمان دارد.

انگلیس ۳۱ ژانویه گذشته (۱۱ بهمن ۹۸) به طور رسمی عضویت اتحادیه اروپا را ترک کرد و تا آخر سال جاری میلادی و در چارچوب دوره موسوم به گذار، تابع قوانین اتحادیه اروپاست. پس از آن، همه روابط چهار دهه گذشته میان ۲ طرف متوقف خواهد شد.  

دو طرف تلاش می‌کنند تا پیش از پایان دوره گذار درباره آینده همکاری‌های دوجانبه به توافق برسند.

انگلیسی‌ها در چهار مذاکره اخیر برگزیت یک چیز را روشن کرده‌اند: آنها به هیچ وجه آماده اتخاذ کلیه استانداردهای اتحادیه اروپا در زمینه حفاظت از محیط زیست، نیروهای کار و مصرف کنندگان و همچنین مالیات‌ها و کمک‌های دولتی برای داشتن امتیاز دسترسی به بازارهای داخلی اتحادیه اروپا نیستند.

نظر شما