سالمندان آمریکایی در خطر مرگ کرونایی

۱۳۹۹/۰۴/۰۷ - ۱۷:۳۶:۵۱
کد خبر: ۱۰۲۱۰۵۸
سالمندان آمریکایی در خطر مرگ کرونایی
دستکم ۵۴ هزار نفر از سالمندان و کارکنان خانه‌های سالمندان و دیگر مراکز نگهداری از افراد کهنسال در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از روزنامه نیویورک تایمز، تا ۲۶ ژوئن (۶ تیر) این ویروس بیش از ۲۸۲ هزار نفر را در حدود ۱۲ هزار مرکز نگهداری از سالمندان مبتلا کرده است.

مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری آمریکا اعلام کرد که جمعیت خانه های سالمندان در معرض خطر بالای ابتلا به کووید – ۱۹ و مرگ ناشی از این بیماری قرار دارند.

کووید – ۱۹ برای افراد ۶۰ سال به بالا که شرایط سلامت خاصی دارند، به طور خاصی مرگبار است. این ویروس در مراکز عمومی به آسانی قابل سرایت است، اماکنی که افراد در محیطی محدود به سر می برند و کارگران از اتاقی به اتاق دیگر می روند.

اگرچه ۱۱ درصد از موارد ابتلا به کووید – ۱۹ در آمریکا در مراکز مراقبتی اتفاق افتاده، مرگ ناشی از این بیماری در این مراکز بیش از ۴۳ درصد از موارد مرگ و میر کل کشور را تشکیل می دهد.

سهم مرگ و میر مرتبط با مراکز مراقبتی طولانی مدت برای افراد سالمند حتی در سطح ایالتی، بیشتر است. در ۲۴ ایالت آمریکا شمار سالمندان و کارکنان فوت شده براثر ابتلا به این بیماری، نیم یا بیش از نیمی از همه موارد مرگ است.

همچنین افراد مبتلا که با خانه های سالمندان در ارتباط اند، بیش از افراد معمولی براثر ابتلا به این بیماری فوت می کنند.

برخی ایالت های آمریکا همچون کلرادو، ایلینویز، نوادا، نیوجرسی و کارولینای جنوبی به طور معمول آمار تصاعدی از موارد ابتلا و مرگ در مراکزی خاصی را منتشر می کنند.

تاکنون دو میلیون و ۵۵۳ هزار و ۶۸ نفر در سراسر آمریکا به کووید – ۱۹ مبتلا شده اند. از این تعداد، ۱۲۷ هزار و ۶۴۰ نفر فوت کرده و یک میلیون و ۶۸ هزار و ۷۶۸ نفر فوت کرده اند.

در همین حال،  نتایج یک نظرسنجی تازه نشان داد که میزان رضایتمندی مردم آمریکا از عملکرد کرونایی دونالد ترامپ رئیس‌جمهوری این کشور به پایین‌ترین سطح خود رسیده است.

براساس یافته های این نظرسنجی که توسط موسسه ایپسوس و رویترز در روزهای ۲۲ و ۲۳ ژوئن (۲ و۳ تیر) انجام شد،   ۳۷ درصد آمریکایی ها از نحوه واکنش ترامپ به بیماری همه گیر کووید – ۱۹ راضی اند که پایین ترین رقم از زمان آغاز نظرسنجی موسسه ایپسوس – رویترز در آغاز ماه مارس (اوایل اسفند ۹۸) است. ۵۸ درصد گفتند که از این عملکرد ناراضی اند.

ترامپ در مهار شیوع کرونا در آمریکا ضعیف عمل کرده و ایالت های مختلف را به بازگشایی وا داشته است بدون آنکه کارشناسان نسبت به ایمن بودن این کار اطمینان دهند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز