در جلسه هم اندیشی معاون سیاسی وزارت کشور با دبیران کل احزاب و گروه های سیاسی صورت گرفت:

تمدید پروانه تعدادی از احزاب/ پیشنهاد تغییر نام جبهه پایداری به حزب پایداری

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۶:۱۷:۴۴
کد خبر: ۱۰۲۱۵۵۵
تمدید پروانه تعدادی از احزاب/ پیشنهاد تغییر نام جبهه پایداری به حزب پایداری
هم اندیشی معاون سیاسی وزارت کشور با دبیران کل احزاب و گروه های سیاسی روز یکشنبه در وزارت کشور برگزار شد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، در این جلسه حمید ملانوری در واکنش به پیشنهاد کواکبیان برای تغییر نام جبهه پایداری به حزب پایداری گفت: جبهه از ائتلاف تعدادی از احزاب دارای پرونده شکل میگیرد و امور جبهه پایداری در حال پیگیری است.

در ادامه جلسه پروانه جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی مردم سالاری، جامعه زنان انقلاب ایلامی، در ادامه حزب تدبیر و توسعه ایران اسلامی، جمعیت پیشرفت و عدالت اسلامی دبیر کل محسن پیرهادی، جامعه زنان اسلامی به خانم طالقانی، حزب همبستگی دانش آموختگان ایران اسلامی، جمعیت اسلامی فرهنگیان، حزب آزادی،جامعه زینب، جمعیت کارکنان بانک ها،سازمان معلمان ایران، جامعه اسلامی مهندسین، حزب مردمی اصلاحات ایران اسلامی،مجمع نیروهای خط امام تمدید شد.

دو حزب انجمن اسلامی مهندسین، حزب همبستگی نیز به دلیل غیبت مدیران کل خود در جلسه، پروانه خود را دریافت نکردند.

جمال عرف: مجلس یازدهم به لایحه جامع انتخابات بپردازد

جمال عرف، معاون سیاسی وزیر کشور ضمن بزرگداشت ٧تیر گفت: در این جلسه به بهانه تمدید پروانه احزاب در خدمت دوستان بودیم، از منظر وزارت کشور انتخابات خانه احزاب هم مانند هر انتخاباتی که صورت می‌گیرد،تعدادی اعتراض می‌کنند در رابطه با این انتخابات هم تعدادی اعتراض کردند اما از نظر وزارت کشور انتخابات خانه احزاب قانونی است. البته انتخابات نماینده احزاب در کمیسیون ماده ده در صورت مشکل‌دار بودن، تجدید نظر می شود، آنچه که در اختیار داریم این انتخابات را تایید می‌کند.

وی ضمن تاکید بر تقویت تحزب افزود: تلاش کردیم که احزاب بتوانند راحت تر فعالیت کنند در این راستا چارچوب اصلی نظام مد نظر است و هر حزبی که در این چارچوب فعالیت کند، مورد حمایت ما قرار میگیرد. در بحث احزاب نکته قابل توجه جایگاه و کارکرد تحزب در کشور و ساختار تحزب و تعداد آن مدنظر است، لذا باید در جلسات در روی مبانی صحبت کرد

معاون سیاسی وزارت کشور در رابطه با لایحه جامع انتخابات تصریح کرد: در بهمن ٩٧ این لایحه تقدیم مجلس دهم داده شد و مجلس همزمان به دنبال طرح خود بود که لایحه مذکور پشت طرح قرار گرفت، البته بخشی از لایحه را در طرح آوردند اما در نهایت مجلس دهم نتوانست به این لایحه بپردازد و امیدوارم مجلس یازدهم به این لایحه رسیدگی کند. 

عرف در مورد قانون جامع احزاب اظهار کرد: مجلس یازدهم میتواند به این قانون بپردازد و ما آماده هستیم که هم در این مورد و هم در مورد لایحه مذکور همکاری کنیم.

عرف با بیان اینکه "این جلسات را قبل از انتخابات مجلس هم برگزار کردیم" اظهار کرد: این اراده در وزارت کشور وجود دارد که موضوع تحزب را دنبال کند، کار حزبی تجربه بشری است که باید از آن استفاده کرد.

معاون سیاسی وزارت کشور ضمن تشکر از غفوری فرد، حشمتیان به عنوان روسای سابق خانه احزاب و صدر  به جهت اینکه ریاست خانه احزاب را برعهده دارد، جلسه را به اتمام رساند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز