«برایان هوک» و وزیر خارجه امارات به گفتگو نشستند

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۱۹:۰۱:۱۵
کد خبر: ۱۰۲۱۶۰۱
«برایان هوک» و وزیر خارجه امارات به گفتگو نشستند
دیپلمات‌های ارشد آمریکا و امارات در ملاقات با هم ضمن تاکید بر تداوم روابط راهبردی، درخصوص ایران و آخرین تحولات منطقه به بحث و تبادل نظر پرداختند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «برایان هوک» نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران روز یکشنبه با «شیخ عبدالله بن زاید آل نهیان» وزیر خارجه امارات متحده عربی در «ابوظبی» دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

به نوشته وبگاه «شارجه نیوز» این دو دیپلمات ارشد در این دیدار درباره «ایران» و تلاشهای مشترک برای برقراری ثبات و امنیت بیشتر در خاورمیانه رایزنی کردند. وزیر خارجه امارات در دیدار با هوک با اتهام زنی علیه ایران، مدعی تداوم دخالت تهران و متحدانش در امور کشورهای عرب منطقه شد و بر افزایش همکاری با آمریکا در همه زمینه‌‌ها تاکید کرد.

وزیر خارجه امارات همچنین اظهار داشت که کشورش و آمریکا متعهد به شکست دادن هرگونه افراط‌گرایی هستند.

برایان هوک نیز در این ملاقات بر اهمیت روابط دوجانبه با امارات اشاره و به تداوم تلاش‌ها جهت پیشبرد همکاری‌های راهبردی تاکید کرد.

نماینده ویژه دولت آمریکا در امور ایران که به ابوظبی سفر کرده، در مصاحبه با خبرگزاری «آسوشیتدپرس» بار دیگر خواستار تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شد. نماینده ویژه آمریکا در این گفت‌‌وگو به تمجدید از مواضع ضد ایرانی دولت «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا و راهبرد «فشار حداکثری» پرداخت.

نظر شما