در نامه نماینده سوریه به دبیرکل سازمان ملل مطرح شد؛

آمریکا ناقض حقوق بشر

۱۳۹۹/۰۴/۰۸ - ۲۰:۲۶:۴۱
کد خبر: ۱۰۲۱۶۲۵
آمریکا ناقض حقوق بشر
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل در نامه ای به آنتونیو گوترش، تحریم های آمریکا و اتحادیه اروپا علیه ملت روسیه کشورش را نقض آشکار قوانین بین المللی می‌داند و از این نهاد بین المللی خواست گزارشی در باره انطباق یا ناسازگاری این تحریم‌ها با مفاد منشور سازمان ملل و قطعنامه‌های شورای امنیت تهیه کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، «بشار الجعفری» نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد در نامه‌ای به دبیر کل سازمان ملل و رییس شورای امنیت اعلام کرد که همزمان با اعلامیه دولت آمریکا در ۱۷ ماه جاری میلادی (۲۸ خرداد) در مورد آغاز اجرای قانون موسوم به «سزار »، آمریکا و اتحادیه اروپا دو تصمیم برای تمدید و تشدید اقدامات اقتصادی یک جانبه علیه مردم سوریه را اتخاذ کردند.

نماینده سوریه از «آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل خواست تا مقامات حقوقی و سیاسی ذیصلاح دبیرخانه این سازمان را برای تهیه گزارش فوری در مورد تطبیق تصمیمات دولت آمریکا و اتحادیه اروپا برای تحمیل محاصره اقتصادی بر مردم سوریه با مفاد منشور سازمان ملل، قانون بین‌المللی و قطعنامه های شورای امنیت مامور کند.

الجعفری تاکید کرد که این گزارش باید به این موضوع اشاره کند که اقدامات یک‌جانبه اروپا و آمریکا چالش‌های خطرناکی را بر فرآیند سیاسی به همراه داشته است.

وی همچنین خواستار بررسی اثرات شدید و منفی اقدامات یک‌جانبه آمریکا و اروپا بر زندگی مردم سوریه و نیز ارسال کمک‌های انسان‌دوستانه سازمان ملل به سوریه شد.

اعمال قانون سزار یا همان تحریم ها گسترده از سوی آمریکا که از چندی قبل وارد فاز اجرایی شد، موجب کاهش شدید ارزش لیره واحد پول سوریه شد و نرخ برابری آن در مقابل یک دلار به ۳ هزار و ۴۰۰ لیره رسید.

اتحادیه اروپا نیز اوایل خرداد ماه تحریم‌ها  علیه سوریه را که از سال ۲۰۱۱ در پی تصمیم آمریکا علیه دمشق آغاز شد، به مدت یک سال دیگر تمدید کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز