نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی:

تقابل قوای مقننه و مجریه به نفع مردم نیست/ در مجلس از فساد ستیزی وزیر ورزش حمایت می‌کنیم/ در حال آماده‌سازی طرحی به نام حمایت مالی از افشاگران فساد هستیم

۱۳۹۹/۰۴/۱۱ - ۰۹:۰۵:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۲۷۲۸
تقابل قوای مقننه و مجریه به نفع مردم نیست/  در مجلس از فساد ستیزی وزیر ورزش  حمایت می‌کنیم/ در حال آماده‌سازی طرحی به نام حمایت مالی از افشاگران فساد هستیم
نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت مجلس یازدهم از فساد ستیزی سایر ارگان‌ها مانند وزارت ورزش و جوانان و نامه اخیر این وزارتخانه به وزارت اطلاعات که نشان از فساد ستیزی وزیر ورزش و جوانان دارد، گفت: قطعا مجلس یازدهم از این‌گونه اقدامات حمایت خواهد کرد، همچنان که در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به این موضوع هم اشاره شده است.

«معین‌الدین سعیدی»، نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی، در رابطه با برنامه‌های مجلس یازدهم جهت مبارزه با فساد به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: همه نهادها شعار فساد ستیزی دادند و در این تردیدی نیست، با شروع به کار مجلس یازدهم این سوال برای مردم پیش می‌آید که در بحث فساد ستیزی تفاوت مجلس یازدهم با مجالس گذشته چیست؟! آیا صرفاً بحث شعار است و یا در عمل سعی می‌کنیم فساد ستیز باشیم؟! به نظر می‌رسد راه مجلس یازدهم برای فساد ستیزی راه سختی است، امروز همه از مبارزه با فساد صحبت می‌کنند اما اگر به فرمان 8 ماده‌ای مقام معظم رهبری، که اردیبهشت ماه 1380 منتشر شد، مراجعه کنید، ایشان موازین فساد ستیز را کاملا مشخص کردند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: یکی از اتفاقاتی که در رابطه با مبارزه با فساد ستیزی در مجلس یازدهم افتاد، این بود که در حال آماده‌سازی طرحی به نام حمایت مالی از افشاگران فساد هستیم که 150 نماینده از جمله بنده این طرح را امضا کردیم. براساس این طرح از افرادی که از فساد موجود در دستگاه‌ها اطلاع می‌دهند، حمایت مالی می‌شود. البته اصلاح قوانین و تقویت بُعد نظارتی مجلس، مهم‌تر و موثرتر از این قبیل طرح‌ها است.

سعیدی ضمن اشاره به پیام مقام معظم رهبری به مجلس یازدهم تصریح کرد: ایشان در این پیام بر تقویت بُعدهای نظارتی تأکید ویژه‌ای داشتند. لازم به ذکر است در زمینه نظارت اصل 90 بسیار موثر است، همچنان که نوع نگاه مجلس یازدهم به اصل 90 متفاوت از مجالس گذشته است، علاوه بر اصل 90، دیوان محاسبات هم در مبارزه با فساد نقش به سزایی دارد.

نماینده مردم چابهار در مجلس شورای اسلامی در رابطه با حمایت مجلس یازدهم از فساد ستیزی سایر ارگان‌ها مانند وزارت ورزش و جوانان و نامه اخیر این وزارتخانه به وزارت اطلاعات که نشان از فساد ستیزی وزیر ورزش و جوانان دارد، خاطرنشان کرد: قطعا مجلس یازدهم از این گونه اقدامات حمایت خواهد کرد، همچنان که در طرح حمایت مالی از افشاگران فساد به این موضوع هم اشاره شده است. البته در کنار این طرح ضمن تشکر از اقدامات و تلاش‌های حجت‌الاسلام والمسلمین رئیسی و تاکید بر حمایت از اقدامات فساد ستیزانه او، از همه دستگاه‌های دولتی که پا به عرصه فساد ستیزی گذاشتند، تقدیر کردیم. لازم به ذکر است این تقدیر در سطح کلام نخواهد بود بلکه در همه سازوکارهای مجلس، شاهد حمایت از عناصر فساد ستیز در ارگان‌های مختلف نظام جمهوری اسلامی  خواهید بود.

سعیدی در رابطه با نوع همکاری مجلس با دولت اظهار کرد: اگر پیام وحدت‌آفرین رهبر انقلاب به مجلس یازدهم را مطالعه کنید، ایشان تاکید کردند قوای سه‌گانه در فاز تقابل با یکدیگر قرار نگیرند، البته در مجلس خطاب به دولت گفتیم برادر دولت هستیم اما مجلس برادر بزرگتر است. با توجه به قرار گرفتن کشور در شرایط تحریمی و کاهش درآمدهای ارزی، قطعا تقابل قوای مقننه و مجریه به نفع مردم نیست.

این نماینده مجلس شورای اسلامی در پایان یادآور شد: در فاز تقابل با دولت نیستیم اما وکیل‌الدوله هم نیستیم. در شرایط فعلی کشور هرگونه تقابل به سود دشمنان است و تا آنجا که امکان‌پذیر است بنای ما بر یک تعامل دو سویه قرار دارد اما جاده تعامل هم جاده یک‌طرفه نیست، لذا هر وقت محسوس شود که دولت براساس منافع ملی قدم برمی‌دارد، حمایت خواهیم کرد و به موازات مواقعی که احساس کنیم از منافع و چارچوب درست انحراف دارد، قطعا مجلس به وظیفه قانونی خود عمل خواهد کرد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز