امروز؛

پمپئو بر تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۱۹:۴۴:۴۰
کد خبر: ۱۰۲۲۷۶۲
پمپئو بر تحریم تسلیحاتی ایران تاکید کرد
وزیر امور خارجه آمریکا خواستار تمدید تحریم تسلیحاتی ایران شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا  روز سه‌شنبه در نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد که با موضوع منع اشاعه تسلیحات اتمی برای بررسی گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد درباره قطعنامه ۲۲۳۱ برگزار شد، مدعی شد انقضای ممنوعیت تسلیحاتی ایران تهدیدی برای صلح و امنیت بین‌المللی است.

به خاطر توافق مشکل دار هسته ای که توسط دولت قبلی آمریکا مذاکره شده بود، تحریم تسلیحاتی علیه شدیدترین رژیم تروریستی جهان قرار است چهار ماه دیگر منقضی شود.

وزیر خارجه آمریکا خطاب به شورای امنیت افزود: این نهاد یک انتخاب دارد یا باید برای صلح و امنیت بین‌المللی که پایه اصلی این نهاد بین‌المللی است، بایستد و یا اجازه دهد که بر خلاف ماموریت وجودی و آرمان‌های سازمان ملل متحد، تحریم‌های تسلیحاتی ایران منقضی شود.

پمپئو ادامه داد: اگر اقدام نکنید ایران می‌تواند آزادانه جنگنده‌های روسی را بخرد که می‌تواند در شعاع سه هزار کیلومتری حرکت کند و رم، ورشو و ریاض را در تیررس خود قرار دهد. ایران می‌تواند ناوگان زیردریایی خود را نوسازی کند و آزادی کشتیرانی را در خلیج فارس و تنگه هرمز تهدید کند، همچنین می‌تواند تسلیحات پیشرفته را برای نیابتی‌ها خود فراهم کند.

وی با تکرار این ادعا که «ایران می‌تواند یک دلال سرکش هسته‌ای شود و اسلحه را برای دامن زدن به مناقشات بفرستد»، اضافه کرد: ایران یک دموکراسی مسئول نیست و می‌دانیم اگر ایران سلاح داشته باشد، چه کار خواهد کرد. گزارش دبیرکل تایید می‌کند اسلحه مورد استفاده حوثی‌ها علیه عربستان از ایران آمده بود. ایران حتی قبل از منقضی شدن این تحریم ها دارد آنها را نقض می کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز