نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد:

مصمم به ماندن در برجام هستیم / در آستانه پنجمین سالگرد برجام قرار داریم

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۰:۰۲:۳۰
کد خبر: ۱۰۲۲۷۶۷
مصمم به ماندن در برجام هستیم / در آستانه پنجمین سالگرد برجام قرار داریم
نماینده اتحادیه اروپا در سازمان ملل متحد گفت :در حالی که دو هفته دیگر پنجمین سالگرد برجام است. این برجام دستاورد چندجانبه و ابزاری است در دست ما که نباید بگذاریم از مسیر خود خارج شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اولاف اسکوگ، نماینده اتحادیه اروپا در نشست شورای امنیت سازمان ملل گفت:ما به همکاری با جامعه بین المللی در راستای برجام و در چارچوب قطعنامه ۲۲۳۱ شورای امنیت همچنان مصمم هستیم. ما می‌خواهیم که فعالیت‌های ایران در راستای غنی سازی اورانیوم متوقف شود ونظارت‌ها باید ادامه یابد. همچنان اتحادیه اروپا به هدف عادی سازی روابط تجاری ایران با جهان متعهد است.

وی افزود: تحت پیوست شماره ۴ برجام کانالی برای صادرات اقلام ضروری به ایران وجود دارد. پس از خروج آمریکا از برجام، این کانال همچنان باقی است. ما این را در پنجم ژوئن اعلام کرده ایم که طرفین باقی مانده در برجام تعهدات خود را اعلام کرده‌اند. این نشانه مثبتی است. عمیقا از تصمیم آمریکا برای برداشتن معافیت‌ها برای شرکت‌های اروپایی در همکاری مسالمت‌آمیز هسته‌ای متاسف هستیم.

اسکوگ ادامه داد: در حالی که دو هفته دیگر پنجمین سالگرد برجام است. این برجام دستاورد چندجانبه و ابزاری است در دست ما که نباید بگذاریم از مسیر خود خارج شد.

 

 

نظر شما