گزارشی از جلسه مجازی شورای امنیت

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۰:۲۲:۴۶
کد خبر: ۱۰۲۲۷۷۴
گزارشی از جلسه مجازی شورای امنیت
نماینده بلژیک گفت: سنگ‌‌اندازی در مقابل برجام ما را در موقعیت بهتری برای حل مسائل منطقه‌ای قرار نمی‌دهد و کمکی هم به مساله عدم اشاعه نمی‌کند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، گزارشی از صحبت‌های نمایندگان کشورهای جهان در جلسه مجازی شورای امنیت به شرح زیر است:

نماینده بلژیک با اشاره به سیاست‌های آمریکا در برابر برجام گفت:سنگ‌‌اندازی در مقابل برجام ما را در موقعیت بهتری برای حل مسائل منطقه‌ای قرار نمی‌دهد و کمکی هم به مساله عدم اشاعه نمی‌کند.

در این نشست نماینده جمهوری دومینیکن افزود:ما از اجرای کامل برجام حمایت می‌کنیم.  ما از همه تلاش‌ها برای حفظ بهبود روابط تجاری با ایران به ویژه اینستکس حمایت می‌کند و تلاش‌های اخیر از سوی برخی طرف‌ها برای سنگ‌اندازی در مقابل برجام را محکوم می‌کنیم.  ما از ایران می‌خواهیم که اجرای کامل تعهدات خود را به سرعت به شکل غیرقابل بازگشت از سربگیرد.

وی افزود: برجام تنها ابزاری است که می‌تواند صلح آمیز بودن برنامه هسته‌ای ایران را تضمین کند.  از تمام جامعه جهانی می‌خواهیم که از این توافق حمایت کنند و تضمین کنند که تمامی تعهدات مربوط به آن اجرا می‌شود.

در ادامه نشست شورای امنیت سازمان ملل متحد نماینده تونس خاطرنشان کرد:تونس از اجرای کامل برجام و قطعنامه 2231 از سوی همه کشورها حمایت می‌کند.ما اشاره می‌کنیم که ایران بارها اعلام کرده‌است که تمام کاهش تعهداتش قابل بازگشت هستند.

وی اظهار کرد: ما نگرانی عمیق خود را نسبت به جزئیاتی که در گزارش دبیرکل اشاره شده‌بود اعلام می‌کنیم و حمله به عربستان را محکوم می‌کنیم.ایران و همه کشورهای عربی به شکل سازنده‌ای در کنفرانس منطقه عاری از سلاح هسته‌ای شرکت کردند.  این کنفرانس قرار است به صورت سالانه برگزار شود و ما معتقدیم که این گفتگوها زیرساخت بسیار خوبی برای حل اختلاف نظرها در منطقه و ایجاد یک منطقه عاری از سلاح هسته‌ای در خاورمیانه است.

نماینده آفریقای جنوبی از دیگر شرکت کنندگان در این نشست مجازی افزود: برجام مهمترین دستاورد در حوزه جلوگیری از گسترش سلاح های اتمی است. بر این اساس باید تمامی کشورها به این توافق و قطعنامه ۲۲۳۱ پایبند باشند. ما باید از تحریک برای نقض این تعهدات خودداری کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز