ادعای بی‌اساس آلمان علیه ایران

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۰:۳۲:۳۶
کد خبر: ۱۰۲۲۷۷۶
ادعای بی‌اساس آلمان علیه ایران
نمایندد آلمان در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد به ادعاهای بی‌اساسی را علیه ایران پرداخت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده آلمان در سازمان ملل متحد گفت: متاسفانه ایران اصول بنیانی سازمان ملل را نقض می‌کند، ایران حقوق بشر را نقض می‌کند.  ایران هیچ آزادی بیانی ندارد.  ایران زندانی‌های سیاسی دارد و اجازه هیچ تجمعی نمی‌دهد و دیپلماسی تهاجمی دارد که منطقه را تهدید می‌کند.  ایران نه تنها موجودیت اسرائیل را به رسمیت نمی‌شناسد، بلکه روی موشک‌هایش می‌نویسد مرگ بر اسرائیل.

وی افزود: بگذارید در مورد قطعنامه 2231 هم حرف بزنم. ما با دو کشور دیگر اروپایی به اضافه چین هم که یکی دیگر عضو برجام است، همراه هستیم.خیلی بد است که آمریکا از برجام بیرون رفت، آمریکا در واقع قوانین بین‌المللی را زیر پا گذاشت. ما خیلی نگران هستیم که ایران تعهدات خود را در برجام زیر پا می‌گذارد.وقتی یک راننده از چراغ قرمز عبور می‌کند، دلیلی ندارد که یک راننده دیگر هم از چراغ قرمز عبور کند. در نتیجه ما می‌خواهیم که ایران با دیگر امضاکنندگان باقی مانده در برجام همراه باشد.

این دیپلمات آلمانی ادامه داد: فراتر از تعهدات‌مان در برجام عمل کرده‌ایم و اینستکس را تاسیس کردیم. ما نسبت به فعالیت‌های موشکی ایران نگران هستیم که با قطعنامه 2231 منطبق نیست.همچنین در مورد آثار لغو محدودیت‌های ایران نگرانی‌های مشترک داریم.  بر اساس قوانین موجود، ممنوعیت صادرات سلاح ایران و به گروه‌های غیردولتی و ممنوعیت تجارت قطعات موشکی پابرجا باقی می‌ماند و لزوما با پایان تحریم تسلیحات متعارف پایان نمی‌یابد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز