انگلیس در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد:

انگلیس از برجام حمایت می‌کند

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۰:۴۲:۳۵
کد خبر: ۱۰۲۲۷۷۹
انگلیس از برجام حمایت می‌کند
انگلیس در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: بریتانیا از برجام حمایت می‌کند چرا که معتقدیم بخشی از نظام عدم اشاعه بین‌المللی است

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده انگلیس در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: ما از گزارش دبیرکل سازمان ملل متحد استقبال می‌کنیم.بریتانیا از برجام حمایت می‌کند چرا که معتقدیم بخشی از نظام عدم اشاعه بین‌المللی است و جلوی مسلح شدن ایران به سلاح هسته‌ای را می‌گیرد.ما بارها از اقدام آمریکا برای خروج از برجام اظهار تاسف و نگرانی کرده‌ایم و تمام تلاش خود را می‌کنیم که برجام را حفظ کنیم.

وی افزود: ما تاسف عمیق خود را از اقدام ایران به عقب‌نشینی از برخی تعهدات خود در برجام اعلام می‌کنیم و معتقدیم که این اقدام بر خلاف تعهدات ایران در عدم اشاعه هسته‌ای است، به همین دلیل بود که از کلید زدن مکانیسم حل اختلاف توسط سه کشور اروپایی حمایت کردیم.

این دیپلمات انگلیسی ادامه داد: ایران به اقدامات ثبات‌زدا در منطقه ادامه می‌دهد. ما به شدت از افزایش توانایی‌های موشکی ایران نگران هستیم.  ایران فن‌آوری‌های بسیار مدرن موشکی خود را برای استفاده از کلاهک‌های بسیار قدرتمند موشکی در قالب ارسال موشک به فضا آزمایش می‌کند. ما از دانشمندان ایرانی دعوت می‌کنیم اگر دوست دارند در دانش فضایی نقش داشته‌باشند به اقدامات چندجانبه بین‌المللی برای کاوش فضا بپیوندند، چون ایران حق داشتن برنامه موشکی فضایی بر اساس قطعنامه 2231 ندارد.

وی تصریح کرد: بریتانیا حمله به آرامکو را محکوم می‌کند و همانگونه که قبلا گفته‌است هنوز «تقریبا مطمئن است که شاید این حملات توسط سپاه پاسداران انقلاب اسلامی انجام شده‌است.» حفظ برجام یکی از اهداف اصلی سه کشور اروپایی باقی خواهد ماند، ما معتقدیم که این توافق باعث ثبات منطقه جلوگیری از شیوع سلاح‌های هسته‌ای و امنیت بین‌المللی می‌شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز