نماینده روسیه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد:

هیچ راه‌حل معجزه‌آسایی برای مسائل خاورمیانه وجود ندارد/اجازه نمی‌دهیم آمریکا سیاست‌های خود را برای فشار به دیگران مشروع کند

۱۳۹۹/۰۴/۱۰ - ۲۱:۰۳:۵۴
کد خبر: ۱۰۲۲۷۸۵
هیچ راه‌حل معجزه‌آسایی برای مسائل خاورمیانه وجود ندارد/اجازه نمی‌دهیم آمریکا سیاست‌های خود را برای فشار به دیگران مشروع کند
نماینده روسیه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: اجازه نمی‌دهیم که آمریکا سیاست‌های خود را برای فشار به دیگران مشروع کند. آنچه در پیش‌نویس قطعنامه آمریکا آمده‌است، محاصره کامل ایران است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده روسیه در نشست مجازی شورای امنیت سازمان ملل متحد گفت: می‌خواستم از وزیر خارجه آمریکا به خاطر شرکت در این نشست تشکر کنم، اما ایشان حاضر نشدند در این جلسه باقی بمانند، می‌دانم که سرشان شلوغ است، اما بهتر بود که به حرف‌های نمایندگان در این جلسه یا دست کم برخی از آنها گوش می‌دادند.سیاست آمریکا در اقدامات یکجانبه علیه نگرانی‌ها و سیاست‌های دیگر کشورها، بسیار مخرب است.

وی با بیان اینکه "سیاست فشار حداکثری علیه ایران را می‌توان سیاست خفه کردن حداکثری توصیف کرد." تصریح کرد:آمریکا به نام سرنگون کردن نظام ایران تلاش می‌کند که مردم ایران را خفه کند. باید برجام و قطعنامه 2231 به صورت قانونی توسط همه کشورها اجرا شود. آمریکا از قطعنامه 2231 خارج شد، در را پشت سرش بست و ایران را تحریم کرد.

این مقام رسمی فدراسیون روسیه ادامه داد:آمریکا بزرگ‌ترین ناقض قطعنامه 2231 و برجام است. اجرای این توافق‌ها یک گزینه نیست بلکه اجباری است. علی رغم 2 سال تهدید و فشار آمریکا ایران تعهدات خودش را در برجام اجرا کرد، اما حالا می‌بینیم که آمریکا درخواست یک قطعنامه تحریم تسلیحاتی دیگر علیه ایران می‌کند.  ما نظرات خودمان را با جزئیات در نامه وزیر خارجه روسیه به دبیرکل سازمان ملل متحد اعلام کرده‌ایم.

نماینده روسیه ضمن محکوم کردن سیاست فشار حداکثری آمریکا اظهار کرد: اجازه نمی‌دهیم که آمریکا سیاست‌های خود را برای فشار به دیگران مشروع کند. آنچه در پیش‌نویس قطعنامه آمریکا آمده‌است، محاصره کامل ایران است که با هدف خشمگین کردن ایران و اقدامات متقابل تنظیم شده‌است که تصویب آن باعث افزایش تنش‌ها در منطقه می‌شود، این خلاف اهداف شورای امنیت می‌شود.

این دیپلمات روسی خاطرنشان کرد: هیچ راه حل معجزه‌آسایی برای مسائل خاورمیانه وجود ندارد. هیچ زمینه منطقی و حقوقی برای تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران وجود ندارد، تحریم‌های تسلیحاتی یک اقدام موقتی بودند که هیچ گاه در مورد تمدید آنها صحبت نشده‌است. تنها اقداماتی که ایران انجام داده‌است، نشان دادن خستگی از اقدامات یکجانبه آمریکا بوده‌است، اما حتی این واکنش‌ها هم نقض برجام و قطعنامه 2231 نبوده‌است.

وی در پایان یادآور شد: ما از دبیرکل می‌خواهیم که بی‌طرفی خود را حفظ کند.  دبیرکل سازمان ملل متحد هیچگاه مسئولیت متهم کردن یکجانبه کشورها را نداشته‌است. این اقدامات هیچگاه در اختیارات دبیرخانه سازمان ملل متحد تعریف نشده‌است. اعضای شورای امنیت در حین تحقیقات ادعایی کاملا بی‌خبر بوده‌اند.  فقدان مزمن شواهد در این گزارش کاملا مشخص است. این اتهام‌ها کاملا بی‌پایه و متعصبانه هستند.  چنین گزارش‌هایی باعث افزایش تنش‌ها می‌شود نه اینکه گامی در جهت حل مسائل باشد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز