ساعاتی پیش صورت گرفت؛

اعلام آمادگی تروئیکا برای حفظ برجام

۱۳۹۹/۰۴/۱۵ - ۰۰:۱۷:۱۶
کد خبر: ۱۰۲۴۵۴۲
اعلام آمادگی تروئیکا برای حفظ برجام
سخنگوی وزارت خارجه فدرال آلمان گفت:به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) گفت‌وگو با ایران و بقیه اعضای توافق هسته‌ای برجام را بر اساس یک رویکرد معنادار و واقع بینانه آغاز کرده‌ایم. ما بلافاصله منتظر پاسخ سازنده ایران به تلاش هایمان هستیم. ما بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری کامل به منظور حفظ توافق هسته‌ای تأکید می‌کنیم.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، با توجه به اظهارات اخیر "جوسپ بورل" نماینده عالی اتحادیه اروپا در مورد برنامه جامع اقدام مشترک (برجام)، سخنگوی وزارت خارجه فدرال آلمان در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما به همراه فرانسه و انگلیس بار دیگر تعهد خود را در مورد حفظ برجام تأکید می‌کنیم. 

در این بیانیه ادعا شده است: ما به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) تعهدات خود را در قبال برجام به ویژه رفع تحریم‌ها بدون استثناء انجام داده‌ایم. ما در تلاش برای حفظ توافق هسته‌ای و در جهت حفظ تجارت مشروع با ایران حتی فراتر از تعهدات خود عمل کرده‌ایم. 

وزارت امورخارجه آلمان با اشاره به تلاش‌های کشورهای تروئیکا در راه اندازی مکانیسم حل اختلاف در مورد مسئله برجام تاکید کرد که ایران باید بدون تأخیر به تعهدات کامل به توافق هسته‌ای (برجام) بازگردد. 

دفتر خارجی فدرال آلمان در ادامه یاد آور شد: به عنوان سه کشور اروپایی (تروئیکا) گفت‌وگو با ایران و بقیه اعضای توافق هسته‌ای برجام را بر اساس یک رویکرد معنادار و واقع بینانه آغاز کرده‌ایم. ما بلافاصله منتظر پاسخ سازنده ایران به تلاش هایمان هستیم. ما بار دیگر آمادگی خود را برای همکاری کامل به منظور حفظ توافق هسته‌ای تأکید می‌کنیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز