عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی:

رئیس‌جمهورهایی که تابع حزب نیستند به هیچ‌جا پاسخگو نیستند/ رأی نیاوردن کاندیدای حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشانه شکست نیست

۱۳۹۹/۰۴/۲۰ - ۰۵:۲۰:۰۲
کد خبر: ۱۰۲۶۱۷۰
رئیس‌جمهورهایی که تابع حزب نیستند به هیچ‌جا پاسخگو نیستند/ رأی نیاوردن کاندیدای حزب موتلفه در انتخابات ریاست جمهوری گذشته نشانه شکست نیست
عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی گفت: معتقد به این نیستیم که رأی نیاوردن نشانه شکست است بلکه از این منظر که یک حزب اعلام می‌کند برای اداره کشور برنامه دارد، یک گام به جلو محسوب می‌شود.

«حمیدرضا ترقی»، عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی، در پاسخ به این سوال که آیا این حزب برای انتخابات 1400 کاندیدا دارد و یا با سایر احزاب اصول‌گرا ائتلاف می‌کند؟ به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: به تازگی ستاد انتخابات در حزب تشکیل شده اما هنوز به این موضوعات نپرداختیم. آنچه که مسلم است حزب در خصوص انتخابات شوراها با اختیاراتی که به استان‌ها واگذار کرده است، فعالیت خود را به صورت مستقل انجام می‌دهد تا اینکه زمان ائتلاف و وحدت با دیگر گروه‌ها فرا برسد، لذا تا آن زمان حزب به عنوان یک وظیفه حزبی کار خود را انجام می‎دهد که با دست پر وارد صحنه شود. 

این چهره اصولگرا در خصوص برنامه حزب مؤتلفه برای انتخابات ریاست جمهوری افزود: با توجه به اینکه انتخابات ریاست جمهوری متمرکز در تهران است، این حزب در غالب فعالیت مستقلِ همراه، عمل و پیشنهاد خود را برای ائتلاف آینده تهیه و تدوین خواهد کرد.

ترقی در پاسخ به اینکه شکست حزب موتلفه در انتخابات گذشته ریاست جمهوری مانع از معرفی کاندیدا از سوی این حزب برای انتخابات 1400 می‌شود؟، تصریح کرد: نامزد هیچ حزبی در همان مرحله اول رأی نمی‌آورد و نوعاً احزاب در ایران از طریق ائتلاف می‌توانند موفق شوند اما اگر قرار باشد به معنای دقیق کلمه کارکرد حزبی در کشور وجود داشته باشد و احزاب جایگاه واقعی خود را پیدا کنند، باید چندین دوره تلاش کنند تا مردم تفاوت بین رئیس‌جمهور حزبی با رئیس‌جمهور غیرحزبی را درک کنند.

این عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی در ادامه خاطرنشان کرد: رئیس‌جمهورهایی که تابع حزب نیستند و عضویتی در احزاب ندارند، به هیچ‌جا پاسخگو نیستند و طبیعتا پشتوانه فکری و نیروی انسانی مناسبی ندارند که این موجب می‌شود یا از دیگران نیرو قرض بگیرند یا فاقد برنامه برای اداره کشور باشند که در نیجه از خرد جمعی هم محروم هستند. تا زمانی که این موارد برای جامعه جا بیافتد مقداری زمان می‌برد و نباید انتظار داشته باشیم که حزب و فعالیت حزبی در اولین مرحله، بتواند به توفیقی برای موفقیت دست یابد.

ترقی در پایان یادآور شد: برای جا افتادن دیدگاه و نگاه حزبی در جامعه باید صبر و تحمل داشت و از طرفی منافع نگاه حزبی را باید برای جامعه تبیین کرد و این نیاز به زمان دارد. گامی که در دوره قبلی انتخابات ریاست جمهوری برداشته شد را گامی موفق قلمداد می‌کنیم و به معتقد به این نیستیم که رأی نیاوردن، نشانه شکست است بلکه از این منظر که یک حزب اعلام می‌کند برای اداره کشور برنامه دارد، یک گام به جلو محسوب می‌شود. باتوجه به نکاتی که مطرح شد از این نظر موتلفه موفقیت خوبی به‌دست آورده و برای کسب موفقیت‌های بیشتر در آینده، نیاز به زمان بیشتری داریم. 2/5

نظر شما