نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی مطرح کرد؛

طرح تأمین قیر رایگان واکنشی بود به فشارهای مردم در مناطق محروم

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۲:۰۰:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۲۹۸۹
نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی گفت: طرح تأمین قیر رایگان واکنشی بود به فشارهای مردم در مناطق محروم نسبت به نمایندگان.

به گزارش خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا، «شمس‌الدین حسینی»، نماینده مردم رامسر و تنکابن در مجلس شورای اسلامی، در اخطاری به اصل 52 قانون اساسی گفت: طرح تأمین قیر رایگان واکنشی بود به فشارهای مردم در مناطق محروم نسبت به نمایندگان. مردم به ما می‌گویند کشور دچار مشکل شده است اما شما نمایندگان دست روی دست گذاشته‌اید. طرح دو فوریت تأمین قیر رایگان با مبلغ 8 هزار میلیارد تومان تصویب شد. سوالم این است چرا این مبلغ به 4 هزار میلیارد تومان کاهش یافت. مطابق اصل (52) قانون اساسی تصویب بودجه در فرآیند لایحه و مصوبه مجلس است و تغییرات آن هم مشمول همین موضوع می‌شود. اما زمانی که مجلس می‌خواهد 8 هزار میلیارد تومان را در بودجه جابه‌جا کند، مسئولان اصل 52 قانون اساسی را به رخ ما می‌کشند در صورتی که در زمان ارائه گزارش به ما در کمیسیون برنامه و بودجه تازه مشخص می‌شود دولت 11 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه اسلامی را بدون مجوز مجلس صادر کرده و به مصرف بودجه‌های جاری رسانده است.

او افزود: ما اینجا جمع شده‌ایم تا به استناد قانون اساسی کار کنیم، همین قانون اساسی حد و مرز فعالیت‌های دولت و مجلس را تعیین کرده است اما در کاغذی که اسناد خزانه در اختیار ما قرار داده در بحث صدور 11 هزار میلیارد تومان نوشته شده با مصوبه شورای عالی هماهنگی سران قوا، این چه اختیاری است که ما نمی‌توانیم 8هزار میلیارد تومان را جابه‌جا کنیم اما دولت رأساً 11 هزار میلیارد تومان را خلق و مصرف می‌کند؟

این نماینده مردم در مجلس یازدهم اظهار کرد: معتقدیم که این طرح اعلام می‌کند که در بحث قیر فساد ایجاد می‌شود اما چرا توجه نمی‌کند که مهمترین موضوع در بحث بودجه این است که اختیارات به مجلس بازگردد و طرح تأمین قیر رایگان هم کاملاً در حوزه اختیارات مجلس است.

امیرحسین قاضی زاده هاشمی که ریاست جلسه را برعهده داشت در پاسخ به اخطار این نماینده گفت: پس اخطاری پیرامون طرح تأمین قیر رایگان در بحث اصل  (52) قانون اساسی وجود نداشت بلکه این اخطار درباره موضوع دیگری بود که دیوان محاسبات وظیفه دارد به بحث صدور 11 هزار میلیارد تومان اسناد خزانه رسیدگی و برخورد کند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز