وزیر کشور اعلام کرد:

دستور العمل نحوه برگزاری مراسم محرم در شرایط شیوع کرونا

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۱۸:۱۸:۲۶
کد خبر: ۱۰۳۳۲۴۶
دستور العمل نحوه برگزاری مراسم محرم در شرایط شیوع کرونا
وزیر کشور در پایان بیست و هفتمین جلسه کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا که چهارشنبه اول مردادماه برگزار شد از مردم، صدا و سیما و رسانه ها در خصوص ترویج رعایت پروتکل های بهداشتی و اطلاع رسانی آن تقدیر کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحمانی فضلی، وزیر کشور در حاشیه این جلسه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه در جلسه امروز ۶ دستورکار بررسی شد، گفت: اولین موضوع این جلسه کمیته، بحث تعیین تکلیف مراسم های دهه محرم بود که در جلسه قبل کمیته هم بررسی و مقرر شده بود نظرات سازمان تبلیغات اسلامی، وزارت بهداشت و درمان، شورای سیاست گذاری ائمه جمعه و همه دستگاههای صاحب نظر در این حوزه جمع آوری و نهایی شود. در جلسه امروز جمع بندی این نظرات مطرح و مصوبه ای در این حوزه داشتیم. 
وی ابزار امیدواری کرد: پس از تصویب در ستاد ملی، با اجرای این مصوبه بتوانیم مراسم بزرگداشت سیدالشهدا (ع) و یارانشان را داشته باشیم و همچنین حداکثر مراعات درخصوص بیماری کرونا را به عمل آوریم.
وزیر کشور در همین راستا خاطرنشان کرد: این دستورالعمل پس از تصویب در ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا ابلاغ خواهد شد.
دکتر رحمانی فضلی موضوع برگزاری انتخابات میان دوره ای شهریورماه را از دیگر موضوعات مورد بحث کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی ستاد ملی کرونا برشمرد و گفت: پیش از این درخصوص برگزاری انتخابات میان دوره ای تصمیم گیری شده بود و نظر ستاد ملی مدیریت بیماری کرونا بر برگزاری انتخابات بود؛ با این حال وزارت بهداشت با توجه به شرایط جدید پیشنهاد برگزار نشدن این انتخابات را ارائه کرده است.
وی افزود: این موضوع در جلسه امروز مطرح شد که موافق و مخالفانی داشت و مقرر شد که مبتنی بر پروتکلهای وزارت بهداشت تصمیم گیری شود. بنابر این تصمیم گیری نهایی در این خصوص به جلسه بعدی موکول شد. 
وزیر کشور با اشاره به اینکه در جلسه امروز موضوع شهید خدمت مجددا طرح و بررسی شد، عنوان کرد: پیش از این مصوبه ای دراین خصوص داشتیم که پرستاران و پزشکاران که زحمات زیادی در امر مبارزه با بیماری کرونا می کشند و به دلیل ابتلا به بیماری کرونا فوت می شوند، به منزله شهید تلقی شوند و یک سری امتیازات به آنها تعلق گیرد. 
وی ادامه داد: امروز پیشنهاد وزارت بهداشت بر این بود که برخی از کارکنان نظام درمان در سطوح خارج از کادر پزشکی و پرستاری نیز که به دلیل بیماری کرونا فوت می کنند، جز شهدای خدمت محسوب شوند که این موضوع در جلسه  مطرح و مصوب شد. 
دکتر رحمانی فضلی برگزاری کنکور را از دیگر موضوعات مهم جلسه امروز کمیته امنیتی، اجتماعی و انتظامی و ستاد ملی کرونا برشمرد و گفت: وزارت بهداشت، وزارت علوم و وزارت آموزش و پرورش با برگزاری کنکور در موعد مقرر موافق بودند. البته برگزاری کنکور با تمهیداتی در حوزه رعایت پروتکلها به ویژه زمان اجرای کنکور که سالهای گذشته در دو روز برگزار می شود اما امسال در صورت لزوم در چهار روز برگزار شود و همچنین علاوه بر افزایش عوامل اجرایی، تعداد مراکز برگزاری آزمون افزایش قابل توجهی یافته است. درکنار این موارد الزام به رعایت اصول بهداشتی از جمله استفاده از ماسک در جلسه آزمون و فاصله میان صندلی نیز مورد تاکید قرار گرفت که پس از تصویب در ستاد ملی کرونا قابل اجرا خواهد بود.
وزیرکشور با اشاره به درخواست تفویض اختیارات به استانها درخصوص تصمیم گیری در شرایط وضعیت قرمز استان، گفت: پیش ازاین ستاد ملی برخی از اختیارات را داده بود که مقرر شد که استانها در این زمینه در ستادهای متناظر استانی تصمیم گیری کنند که در ادامه با توافق وزیر کشور، وزارت بهداشت و تایید رئیس جمهور قابلیت اجرایی خواهد داشت.  
دکتر رحمانی فضلی با اشاره به گزارش وزارت بهداشت از روند بیماری کرونا در استانهای مختلف گفت: تاکید و توصیه این کمیته و به ویژه وزارت بهداشت بر لزوم رعایت بیش از پیش پروتکلها از جمله استفاده از ماسک و رعایت فاصله اجتماعی است. 
وزیر کشور در پایان ضمن تشکر و قدردانی از مردم در هفته های اخیر به دلیل رعایت بیش از پیش پروتکلهای بهداشتی مقابله با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مردم تا حدود ۸۵ درصد پروتکلهای بهداشتی را رعایت می کنند. در این مسیر از صدا وسیما و رسانه ها نیز سپاسگزاریم که در تبلیغ و اطلاع رسانی این موضوع به خوبی عمل کردند.

 

نظر شما