کاخ سفید:

ترامپ از دست چین ناراحت است

۱۳۹۹/۰۵/۰۱ - ۲۱:۱۷:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۳۲۸۰
ترامپ از دست چین ناراحت است
مشاور کاخ سفید در توجیه تصمیم واشنگتن برای بستن کنسولگری چین در تگزاس گفت: دونالد ترامپ هنوز از دست چین به علت شیوع ویروس کرونا ناراحت است.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، از رویترز، "کالین کانوی" روز چهارشنبه در پاسخ به خبرنگاران در مورد تصمیم آمریکا برای بستن کنسولگری چین در تگزاس گفت: رییس جمهوری از چین در مورد مسئله  شیوع ویروس کرونا که موجب کشته شدن بیش از ۱۴۰ هزار شهروند آمریکایی شده ناراحت است.

کانوی افزود:  فکر می‌کنم رییس جمهوری پیام خود را در مورد ناراحتی از چین به طور شفاف بیان کرده است، در حقیقت ویروس کرونا به دلیل اطلاعات کم و عدم شفافیت از طرف چین در سراسر جهان شیوع پیدا کرده است. 

به گفته مشاور کاخ سفید، ما هنوز اطلاعاتی از چین دریافت نکرده‌ایم، ما هنوز شماره پرونده‌ها، تعداد مرگ و میر را نمی‌دانیم.

کانوی تاکید کرد: پیام ترامپ روشن است ما از یک طرف دارای یک توافقنامه تجاری کاملا قابل اجرا با چین هستیم و از طرف دیگر اقدام سخت نیز انجام خواهد شد. 

وزارت امور خارجه آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد کرد به دلیل "محافظت از مالکیت معنوی و اطلاعات خصوصی" کنسولگری چین در هوستون را بسته است.

وزارت خارجه چین اعلام کرد از آنجایی که واشنگتن از پکن خواست تا ظرف ۷۲ ساعت کنسولگری خود در هوستون را ببندد، دولت چین به این اقدام ناگهانی دولت ترامپ شدیدا اعتراض و اعلام کرد که مقابله به مثل می‌کند.

وزارت خارجه چین این اقدام آمریکا را «تحریک سیاسی» دانست و افزود: این اقدام یک جانبه، به طور جدی قوانین بین‌المللی، هنجارهای اساسی حاکم بر روابط بین الملل و توافقنامه دوجانبه کنسولی بین چین و آمریکا را نقض می کند. چین، چنین حرکت ظالمانه و غیرقابل توجیهی را که موجب خرابکاری روابط چین و آمریکا می شود، محکوم می کند.

 ما از ایالات متحده می خواهیم که بلافاصله تصمیم نادرست خود را پس بگیرد در غیر این صورت چین واکنش های مشروع و لازم را انجام خواهد داد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز