احمد مازنی:

آقای امام جمعه! بنام دین حق انتخاب مردم را محدود نکنید

۱۳۹۹/۰۵/۰۳ - ۲۱:۰۶:۴۳
کد خبر: ۱۰۳۳۹۲۲
آقای امام جمعه! بنام دین حق انتخاب مردم را محدود نکنید
نماینده پیشین مردم تهران در مجلس در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: کسی حق ندارد عقیده شخصی را در اداره کشور ملاک عمل قرار دهد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، حجت‌الاسلام احمد مازنی، نماینده پیشین مردم تهران در مجلس در یادداشتی در کانال تلگرامی خود نوشت: طی چند روز اخیر ویدئوی یک روحانی محترم به صورت گسترده در شبکه های اجتماعی منتشر شده که نه نامش مشخص بود نه سمتش فقط معلوم بود که در حال ایراد خطبه نماز جمعه است بعد از پیگیری معلوم شد ایشان امام جمعه پردیسان قم و رئیس بنیاد فقهی مدیریت اسلامی هستند،  ایشان در خطبه نماز جمعه به شورای نگهبان توصیه می کند در بررسی صلاحیت کاندیداها ترحم نکند، بعد می فرماید این جا مردم سالاری دینی است، دموکراسی غربی که نیست، شما فقط حافظ قانون اساسی نیستید، پس دین چه شد؟

بنده در پاسخ ایشان عرض می کنم قانون اساسی میثاق ملی و دینی ما است، در قانون اساسی همه مقامات از رهبر انقلاب تا دهیار روستا، مستقیم یا غیر مستقیم منتخب مردم هستند. در امر اداره کشور دین یعنی پایبندی به قانون اساسی.

پیامبر گرامى اسلام(صلى الله علیه وآله) در یک جمله کوتاه مى فرماید: «لا دِینَ لِمَنْ لا عَهْدَ لَهُ; کسى که پایبند عهد و پیمان خود نیست دین ندارد». بحارالانوار، ج 69، ص198، (حدیث 26)

بنا بر این نه امام جمعه و نه شورای نگهبان و نه هیچ مقام دیگری حق ندارد حق انتخاب ملت را خارج از حدود قانون اساسی محدود کند، البته عقیده شخصی محترم است اما کسی حق ندارد عقیده شخصی را در اداره کشور ملاک عمل قرار دهد.

 در مورد اصول متعدد قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران دیدگاه های متعددی وجود دارد، برخی ولایت فقیه را قبول ندارند، برخی هم اختیارات ولی فقیه را فراتر از قانون می دانند، گروهی رای مردم را زینتی می دانند و گروهی دیگر نظر دیگری دارند اما احدی حق ندارد نظر خود را بر مردم تحمیل کند، همه باید به قانون اساسی التزام عملی داشته باشند.

شورای سیاستگذاری ائمه جمعه هم نباید اجازه دهد بعضی از ائمه جمعه در جامعه التهاب ایجاد کنند.

این که بعضی از افراد معمم و غیر معمم از هر فرصتی از جمله تریبون مقدس نماز جمعه توی سر مردم بزنند که چرا انتخاب های بد می کنید توهین به مردم است، این که چهار رئیس جمهور طی سی و دو سال یعنی دو سوم عمر نظام اسلامی را مورد توهین قرار دهند اهانت به مردم است، اکنون هم برای شورای نگهبان تعیین تکلیف کنند حتی از بعضی نامزدهای احتمالی نام ببرند و نیز تعداد کاندیداهای 1400 را معین کنند نه مبنای شرعی دارد، نه مبنای حقوقی و جز دل سردی مردم از نظام جمهوری اسلامی هیچ خاصیتی ندارد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز