واکنش سفیر ایران در لبنان به اقدام تروریستی آمریکا در خصوص هواپیمای ماهان

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۲:۱۴:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۴۵۴۹
واکنش سفیر ایران در لبنان به اقدام تروریستی آمریکا در خصوص هواپیمای ماهان
محمد جلال فیروزنیا سفیر ایران در لبنان گفت آمریکا مسئول همه پیامد‌های اقدام تروریستی و بزدلانه تعرض به هواپیمای ماهان است.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، محمد جلال فیروزنیا، سفیر ایران در لبنان پس از ملاقات با مجروحان حادثه تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در بیمارستان رسول اعظم (ص) بیروت گفت: تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافری ایران به هیچ عنوان قابل توجیه نیست.

وی افزود: ایران همه تدابیر قانونی لازم را برای محکوم کردن این جنایت آمریکا و تضمین تکرار نشدن آن در پیش خواهد گرفت. مسئولیت همه پیامد‌های این اقدام تروریستی و بزدلانه به عهده آمریکا است.

اخراج آمریکایی‌ها راه حل از بین بردن نا امنی و تهدیدات در منطقه است

سفیر ایران در لبنان در ادامه افزود: علت همه مشکلات و اقدامات تروریستی، حضور نامشروع آمریکایی‌ها در منطقه است. در واقع اقدام اساسی این است که با اخراج آمریکایی‌ها از منطقه زمینه نا امنی و تهدیدات از بین برود.

محمد جلال فیروزنیا پس از ملاقات با مجروحان حادثه تعرض جنگنده‌های آمریکایی به هواپیمای مسافربری ماهان در بیمارستان رسول اعظم (ص) بیروت در خصوص تدابیر ایران برای پیگیری این اقدام مجرمانه در محافل بین المللی گفت: این یک عمل جنایتکارانه است که از طرف آمریکایی‌ها انجام شده است. آمریکایی‌ها اصلا حق نداشتند که به این هواپیما نزدیک شوند. آن‌ها با این اقدام خود جان همه مسافران این پرواز را به خطر انداختند و امنیت هوانوردی بین المللی را تهدید کردند. ما حتما این موضوع را پیگیری خواهیم کرد.

وی در ادامه افزود: آمریکایی‌ها باید در قبال این اقدام جنایتکارانه خود پاسخگو باشند. ما این موضوع را در سازمان ملل، سازمان هوانوردی بین المللی (ایکائو) , دادگاه‌های داخلی و بین المللی و هرجایی لازم باشد پیگیری می‌کنیم تا هم جلو این اعمال جنایتکارانه گرفته شود و هم حق و حقوق همه مسافران لبنانی و ایرانی که در این حادثه مجروح و مصدوم شوند، ضایع نشود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز