واکنش سوریه به تهدید هواپیمای ایران از سوی آمریکا

۱۳۹۹/۰۵/۰۴ - ۲۲:۲۵:۲۷
کد خبر: ۱۰۳۴۵۵۰
واکنش سوریه به تهدید هواپیمای ایران از سوی آمریکا
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: آمریکا با این اقدام خود نه تنها حاکمیت سوریه را نقض کرد، بلکه کنوانسیون مربوط به مقررات هوانوردی را نیز زیر پا گذاشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد گفت: اقدام آمریکا به تهدید هواپیمای مسافربری ایران, از دو نظر اقدامی جنایتکارانه است.

 

«بشار الجعفری» اقدام آمریکا را به تهدید هواپیمای مسافربری ایران جنایتی دوگانه خواند و گفت:«آمریکا با این اقدام خود نه تنها حاکمیت سوریه را نقض کرد, بلکه کنوانسیون مربوط به مقررات هوانوردی را نیز زیر پا گذاشت».
وی افزود: حضور نظامی آمریکا در سوریه کاملا غیر قانونی است علاوه بر اینکه ارتکاب نقض قوانین بین المللی آمریکا نیز تایید شده است.
نماینده دائم سوریه در سازمان ملل متحد تصریح کرد: نمی ‌خواهم درباره آنچه دولت ایران می ‌خواهد انجام دهد, پیشگویی کنم، اما نباید این حادثه را نادیده گرفت، بلکه باید با جدیت بسیار آن را پیگیری کرد.
گفتنی است هواپیمای ایرباس ۳۱۰ شرکت هواپیمایی ماهان عصر پنجشنبه از تهران عازم بیروت پایتخت لبنان بود که دو جنگنده آمریکایی از نوع « F-15 se» آن را در آسمان سوریه تهدید کردند و خلبان این هواپیما مجبور به کاهش ناگهانی ارتفاع شد که در نتیجه آن شماری از مسافران هواپیما زخمی شدند. این هواپیما سرانجام به مسیر خود ادامه داد و در فرودگاه بیروت بر زمین نشست.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز