مهرداد بذرپاش کیست/ هشتگ‌های علیه مهرداد بذرپاش در فضای مجازی چیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۰۲:۲۰:۰۱
کد خبر: ۱۰۳۴۹۰۵
مهرداد بذرپاش کیست/ هشتگ‌های علیه مهرداد بذرپاش در فضای مجازی چیست؟
در این گزارش به زندگینامه و سوابق اجرایی مهرداد بذرپاش که در حال حاضر ریاست دیوان محاسبات کشور را برعهده دارد، پرداخته شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، بخشی از بیوگرافی رئیس دیوان محاسبات کشور به شرح زیر است:

18ساله بود که در حفظ نظام همسنگر پدر شد ؛ این بار عرصه نه رمل های جنوب بود و نه ارتفاعات غرب، بلکه درنوردیدن مرزهای دانش و فتح قله های علم ، میدان مجاهدت بود ؛ «دانشکده ی مهندسی صنایع ، دانشگاه صنعتی شریف.
از همان اوایل تحصیل دانشگاهی، با تعدادی از همراهان جوان و دردمندان عرصه دفاع از مبانی تفکر انقلابی و اسلامی پایه های فعالیت رسانه ای و نشریه نگاری در دانشگاه را توسعه داد. کسب عنوان بهترین نشریه دانشجویی برای "نشریه بهاران"(نشریه بسیج دانشجویی دانشگاه شریف ) با مدیر مسئولی وی انگیزه ای شد تا بعد ها یکی از موثرترین روزنامه های سراسری کشور را تأسیس کند. 
حاصل این مجاهدت مؤثر، پذیرش مسئولیت "بسیج دانشجویی دانشگاه صنعتی شریف" بود؛ یعنی فرصتی که  با همراهی همرزمان آرمانگرایش ،همچون دانشمند شهید مصطفی احمدی روشن، در عرصه های نوین ایفای نقش نماید. 
اوایل دهه هشتاد بود که ضرورت باز تعریف آرمان ها و ارکان اصیل اندیشه دینی و انقلابی بذرپاش و دیگر همکاران آرمانگرای انقلابی و جوان را به تمرکز حول آرمان عدالت خواهی رهنمون ساخت. 
 شهرداری ام القرای اسلام جایی شد برای جمع شدن عدالتخواهان ؛ و اوهم آمد و مسئولیت جوانانی را عهده دار شد که سرشار از ایمان و معنویت و خلاقیت بودند و گروه "مشاوران جوان شهرداری" بنیان نهاده شد .
حماسه آفرینی مردم در سوم تیرماه 84 پاسخ ملت بزرگ ایران بود بر حقانیت و ضرورت این راهبرد.
گفتمان عدالت طلبی بر آسمان کشور سایه گسترد.  تجربه و شناخت بذرپاش در حوزه فعالیت های مرتبط به امور جوانان وی را به این نتیجه رساند که اولویت او ادامه مسیر در همین عرصه است، از این رو بود که مسئولیت "حوزه مشاوران جوان رئیس جمهور دولت نهم" را پذیرفت. 
پس از تجربه حضور در حوزه مشاوران جوان ریاست جمهوری، تعهد را با تخصصی که در علم مدیریت از درسهای مقطع کارشناسی ارشد "دانشگاه علامه طباطبایی" آموخته بود در عرصه ای جدید درهم آمیخت و با ثبت رکورد های جدید در تولید ، ظرف مدت یکسال،"پارس خودرو" را به سومین شرکت بزرگ خودرو سازی ایران ارتقاء داد.
همگان به ضرورت واگذاری مسئولیت و مدیریت "گروه خودرو سازی سایپا" به او تأکید ورزیدند. مسئولیتی که طی آن بذرپاش سایپا را از رقیب دیرینه اش، ایران خودرو، بزرگترین خودرو سازکشور، بعد از چهل سال پیش انداخت؛ بالاترین سود دهی ، افزایش بی سابقه راندمان تولید و کاهش هزینه ها از جمله دستاوردهای او بود که بعد از خروجش از سایپا تنها خاطره ای خوش از آنها برای خانواده سایپا باقی ماند و دیگر تکرار نشد .
 پیشینه موفق او در نشریه دانشجویی بهاران باعث شد مهندس جوان به فکر رفع بخشی از خلاء رسانه ای جریان انقلاب باشد. اینگونه بود که او روزنامه" وطن امروز" را راه اندازی کرد. 
درغائله 88 هم تمام همتش را صرف نمود تا از ظرفیت رسانه تحت مدیریتش در بصیرت افزایی و مقابله با فتنه گران حداکثر استفاده را بنماید و اینگونه بودکه از وی به عنوان مدیر مسئول رسانه فعال در مقابله با فتنه تقدیر شد.
بذر پاش پس از سایپا باردیگر باعنوان "معاون رئیس جمهور و رئیس سازمان ملی جوانان" به جمع کابینه دولت برگشت. طراحی و اجرای جشنواره ملی جوانان ایرانی به عنوان بزرگترین رویداد فرهنگی ویژه جوانان و تدوین برنامه هایی با محوریت اشتغال و ازدواج در ستاد ملی جوانان از دیگر نمونه های کارنامه بذرپاش در سازمان ملی جوانان است.
خروج وی از دولت دهم همراه با حرف و حدیث هایی بود ، اما او اخلاق مدارانه از هرنوع اظهار نظری که تخریب چهره یا گروهی را در بر داشته باشد پرهیز نمود و به روزنامه وطن امروز که دیگر پایگاهی برای افسران جنگ نرم گشته بود بازگشت تا ثابت کند که فارغ از القاب و عناوین، نفس انجام وظیفه اهمیت دارد.
منش و روش متعادل و در عین حال، اصولی و انقلابی وی سبب شد که مردم و مخاطبان به کارنامه و راه حق مدار و حقیقت طلب و روش اصولی و انقلابی اش مهر تایید بزنند و او را بعنوان "نماینده مردم تهران" در مجلس نهم انتخاب نمایند.ایفای نقش مؤثر و فعال بذرپاش در مجلس شورای اسلامی سبب شد در دو دورۀ متوالی به عنوان عضو "هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی" انتخاب شود.
بذرپاش همزمان با ایفای نقش در این مسئولیت ها به ادامه تحصیل پرداخت و در رشته مدیریت تکنولوژی موفق به اخذ درجه دکتری شد.
 
پیشینه علمی:
 
1.دکتری تخصصی (PHD) مدیریت تکنولوژی از دانشگاه علامه طباطبایی
2.کارشناسی ارشد مدیریت اجرایی از دانشگاه علامه طباطبایی
3. کارشناسی مهندسی صنایع گرایش تولید صنعتی از دانشگاه صنعتی شریف
 
پیشینه اجرایی و مدیریتی :
 
1.  نماینده مردم شریف تهران ، ری ، شمیرانات ، اسلامشهر و پردیس
 
2.  عضو هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی
 
3.  رییس کمیته صنعت مجلس شورای اسلامی
 
4.  عضو هیئت نمایندگان اتاق بازرگانی و صنایع و معادن ایران
 
5.  معاون رییس جمهور و رییس سازمان ملی جوانان
 
6.  مشاور اجتماعی رییس جمهور اسلامی ایران
 
7.  صاحب امتیار و مدیر مسئول روزنامه وطن امروز
 
8.  مدیر عامل گروه خودرو سازی سایپا
 
9.  مدیر عامل شرکت پارس خودرو
 
10.  مشاور شهردار تهران
 
11.  رییس فرهنگسرای خاوران
نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز