گاردین افشا کرد؛

نقش پمپئو در ترور سردار سلیمانی چه بود؟!

۱۳۹۹/۰۵/۰۵ - ۱۸:۵۸:۱۶
کد خبر: ۱۰۳۵۰۷۴
نقش پمپئو در ترور سردار سلیمانی چه بود؟!
گاردین روز یکشنبه نوشت: مایک پمپئو وزیر امور خارجه آمریکا، از ماه ها پیش از ترور سردار قاسم سلیمانی، دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا را به این اقدام تشویق و ترغیب کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، به نوشته سیمون تیسدال در نسخه گاردین، پمپئو پیشینه تاریکی از پیگیری بدترین تکانه ها را در صحنه سیاسی ایالات متحده دارد.

پمپئو، ترور ماه ژانویه (۱۳ دی ۹۸) ژنرال قاسم سلیمانی را با گفتن این سخن که وی تهدید فوری برای منافع ایالات متحده بوده، توجیه کرد.

این در حالیست که اگنس کالامارد بازرس سازمان ملل متحد در ماه جاری (ژوئیه) با غیرقانونی خواندن این اقدام، اعلام کرد که هیچ مدرک و سندی برای اثبات این ادعای پمپئو وجود ندارد.

تیسدال در بخش دیگری از این نوشتار می افزاید: دولت ایالات متحده دو چهره از خود به جهانیان نشان می دهد: یکی مهربان، باز، شفاف و بزرگ منشانه و دیگری تحت تاثیر محاسبات تاریک و خودخواهانه است. پمپئو با نفوذترین مشاور ترامپ و جانشین احتمالی او، چهره بی پرده و مهاجم بخش دوم نیروی مداخله جو، مهاجم و دروغگوی آمریکاست.  

پمپئو و مقام های تندروی همکارش، هر کاری که از دستشان برمی آمده برای جلوگیری از بازنگهداشته شدن خطوط تماس بریتانیا و هم پیمانان اروپایی اش با ایران پس از خروج ترامپ از توافق هسته ای ۲۰۱۵ (برجام) کرده و ظاهرا اکنون به همراه اسرائیل به جنگ پنهان خرابکاری علیه تهران روی آورده اند و در صورتی که این اقداماتشان به جنگ منجر شود، از انگلیس هم انتظار حمایت دارند.

تیسدال در پایان این نوشتار با توصیف پمپئو به عنوان مردی بی پروا، جاه طلب و خطرناک و بسیار هوشمندتر از ترامپ که تعصبات، نگرانی ها و برنامه های یک جامعه بیگانه نگهداشته شده را تقویت می کند.

صبحگاه جمعه ۱۳ دی‌ماه ۱۳۹۸ سردار قاسم سلیمانی در حمله نیروهای آمریکایی‌ در فرودگاه بغداد به شهادت رسید. در این حمله همراه با سلیمانی، ابومهدی المهندس، فرمانده حزب الله عراق و قائم مقام بسیج مردمی عراق (الحشد الشعبی) و شمار دیگری از رزمندگان عراقی به شهادت رسیدند. حمله فوق به دستور مستقیم رییس جمهوری ایالات متحده صورت گرفت.   

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز