برایان هوک کیست؟

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۱۵:۵۶:۱۴
کد خبر: ۱۰۳۵۳۵۶
برایان هوک کیست؟
هوک در سالهای ۱۹۹۹–۲۰۰۳ در شرکت هوگان و هارتسون در واشینگتن مشارکت حقوقی داشته و نیز برای تری برنستد در دولت ایالت آیووا و جیم لیچ نماینده کنگره ایالات متحده کار کرده‌است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا،  برایان اچ. هوک  (انگلیسی: Brian H. Hook‎؛ زادهٔ ۴ ژوئن ۱۹۶۸)در سال ۱۹۹۰ مدرک لیسانس در رشته بازاریابی از دانشگاه سنت توماس و مدرک کارشناسی ارشد در رشته فلسفه از کالج بوستون و مدرک حقوق از کالج حقوق دانشگاه آیووا دریافت کرده‌است.

هوک یک وکیل و سیاستمدار دولتی اهل ایالات متحده آمریکا است. او از سال ۲۰۱۷ به عنوان مدیر برنامه‌ریزی سیاسی و مشاور سیاست‌گذاری وزیر امور خارجه مایک پومپئو خدمت می‌کند.بعدها برایان هوک به عنوان رئیس «گروه اقدام ایران» منصوب شد که مسئول راهبری، بازبینی و هماهنگی همه جوانب اقدامات مرتبط با ایران در وزارت خارجه آمریکا است و مستقیماً با مایک پومپئو وزیر امور خارجه کار می‌کند.

برایان هوک در دوران جرج دابلیو بوش به عنوان دستیار وزیر امور خارجه در امور بین‌الملل؛ مشاور ارشد سفیر ایالات متحده در سازمان ملل متحد; دستیار ویژه رئیس‌جمهور در سیاست‌گذاری دفتر رئیس کارکنان کاخ سفید; و به عنوان مشاور در دفتر سیاست حقوقی در وزارت دادگستری ایالات متحده آمریکا کار می‌کرد.

هوک در سالهای ۱۹۹۹–۲۰۰۳ در شرکت هوگان و هارتسون در واشینگتن مشارکت حقوقی داشته و نیز برای تری برنستد در دولت ایالت آیووا و جیم لیچ نماینده کنگره ایالات متحده کار کرده‌است.

هوک در دوران رکس تیلرسون، به عنوان مدیر دفتر برنامه‌ریزی‌های سیاسی وزارت خارجه منصوب شد. این در حالی بود که تا آن زمان، به عنوان یکی از مخالفان ترامپ شناخته می‌شد. او یکی از افراد دخیل در تشکیل سازمانی به نام «John Hay Initiative» بود: گروهی متشکل از مشاوران سیاست خارجی میت رامنی، نامزد حزب جمهوری‌خواه در انتخابات سال ۲۰۱۲ که در انتخابات سال ۲۰۱۶ با نگارش نامه‌ای که به امضای ۱۲۱ نفر از شخصیت‌های حزب جمهوری‌خواه رسید با ریاست‌جمهوری ترامپ مخالفت کردند. هوک همچنین مدتی به عنوان مشاور جان بولتون، در زمانی که او سفیر آمریکا در سازمان ملل متحد بود خدمت کرده‌است.

در وزارت خارجه تیلرسون، نام هوک در مسائل مربوط به ایران زمانی بیشتر شنیده شد که او سرپرستی کارگروهی را به عهده گرفت که مأمور مذاکره با دولت‌های اروپایی برای اصلاح برجام مطابق خواست ترامپ شده بود. بعد از اخراج رکس تیلرسون از وزارت خارجه آمریکا توسط ترامپ، برایان هوک یکی از معدود دیپلمات‌هایی بود که از پاکسازی‌های بعدی این دستگاه از تیم تیلرسون در امان ماند.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز