رایزنی وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره ایران

۱۳۹۹/۰۵/۰۶ - ۲۲:۱۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۳۵۶۸۳
رایزنی وزرای خارجه انگلیس و فرانسه درباره ایران
وزیر خارجه انگلیس اعلام کرد با وزیر خارجه فرانسه درباره مسائل مختلف مهم برای دو طرف از جمله ایران رایزنی کرده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «دومینیک راب»، وزیر امور خارجه انگلیس امروز دوشنبه گفت با «ژان ایو لودریان» همتای فرانسوی خود درباره ایران رایزنی کرده است.

راب در حساب کاربری خود در توئیتر نوشت: «انگلیس و فرانسه به همکاری با یکدیگر برای حمایت از ثبات و امنیت دنیا ادامه می‌دهند».

وی اضافه کرده است: «رایزنی‌‌های خوبی با لودریان درباره مسائل مهم برای دو طرف، از جمله ایران و تلاش‌های مشترک برای جلوگیری از طرح الحاق (کرانه باختری) و تسهیل گفت‌وگوها میان روند صلح خاورمیانه داشتیم.»

انگلیس و فرانسه در کنار آلمان سه کشور اروپایی عضو اروپا هستند که از سال ۲۰۱۵ به توافقی با ایران در زمینه برنامه هسته‌ای این کشور دست پیدا کرده‌اند.

ترامپ ۸ می ۲۰۱۸ (۱۸ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۷) به طور یکجانبه آمریکا را از برجام خارج و دستور احیای تحریم‌های متوقف‌شده علیه ایران را صادر کرد.

ترامپ وعده داده بود با خروج از برجام و پیگیری سیاست موسوم به «کارزار فشار حداکثری» ایران را به حضور پای میز مذاکره برای رسیدن به «توافقی بهتر» -به زعم او- مجاب خواهد کرد.

در حالی که بیش از ۲ سال از این وعده می‌گذرد او در تحقق این هدف ناکام مانده و به همین دلیل به خصوص در آستانه انتخابات ریاست‌جمهوری ماه نوامبر از سوی گروه‌های مختلف در آمریکا آماج انتقادات قرار گرفته است.

منتقدان ترامپ او را به نداشتن راهبرد در قبال ایران، تشدید بی‌مورد تنش‌ها با این کشور و جدا کردن مسیر آمریکا از متحدانش متهم کرده‌اند.

جمهوری اسلامی ایران اردیبهشت‌ماه سال گذشته در سالگرد خروج آمریکا از برجام اعلام کرد قصد دارد طی گام‌هایی تعهداتش به این توافق را کاهش دهد.

اقدام ایران، در واکنش به بی‌عملی کشورهای اروپایی برای جبران خروج واشنگتن از برجام و ذیل مفاد مندرج در همین توافق اعلام شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز