رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین:

حماس رشوه ۱۵ میلیارد دلاری را نپذیرفت

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۱:۵۳:۱۱
کد خبر: ۱۰۳۵۹۵۸
حماس رشوه ۱۵ میلیارد دلاری  را نپذیرفت
رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین گفت:حماس دو ماه پیش در چارچوب طرح « معامله قرن » چنین پیشنهادی را دریافت کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، « اسماعیل هنیه » رئیس دفتر سیاسی جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) در گفت وگوی ویژه با پایگاه خبری « لوسیل » قطر ضمن تاکید بر اینکه جنبش مزبور دریافت رشوه ۱۵ میلیارد دلاری در ازای خلع سلاح و توقف مقاومت را نپذیرفت، گفت: حماس توسط طرف های واسطه پیشنهادی دال بر اجرای طرح های زیربنایی نوار غزه از جمله فرودگاه و بندر دریافت کرد مشروط به آنکه از مقاومت صرف نظر کند و تسلیحات خود از جمله موشک ها را تحویل دهد و دست از قدس بردارد و در شاخه نظامی پلیس فلسطین ادغام شود . همان گونه که سازمان آزادیبخش فلسطین « ساف» در راستای اجرای شرایط توافقنامه اسلو انجام داد.

وی بر مخالفت خود با این پیشنهاد « مسموم » تاکید کرده و توضیح داد که حماس دو ماه پیش در چارچوب طرح « معامله قرن » چنین پیشنهادی را دریافت کرد.

هنیه با بیان اینکه  « پیشنهاد دهندگان در ابتدا قصد داشتند به جبهه نظامی نوار غزه پایان داده و به دنبال آن سراغ کرانه باختری بروند» افزود : حماس بر عدم چشم پوشی حماس از فلسطین ، مقاومت ، قدس ، ساکنان کرانه باختری و حق بازگشت آوارگان به فلسطین و تشکیل کشور فلسطین به پایتختی بیت المقدس از دریا تا رود و ارزش های سیاسی تاکید دارد.

وی با اشاره به « بحرانی بودن روابط حماس با عربستان » از اینکه برخی کشورهای عضو شورای همکاری خلیج فارس سیاست خود را در مورد حماس طی دو یا سه سال گذشته تغییر داده اند، ابراز تاسف کرده و گفت: این تغییر پیامدهای منفی با خود  در سطح رسانه های عمومی به همراه داشت تا آنجا که برخی از این رسانه ها از حماس و فلسطینیان به عنوان تروریست یاد کردند و ۶۰ تن از هواداران حماس بی هیچ اتهامی در عربستان بازداشت شدند.

هنیه گفت: ما در همین رابطه تا کنون بارها برای عربستان پیام فرستادیم اما پاسخی دریافت نکردیم و با سازمان ملل به گفت وگو نشستیم و میانجی گران بین الملل را جهت آزادی آنان واسطه قرار دادیم.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز