الکاظمی ۲۰ مرداد به آمریکا می‌رود

۱۳۹۹/۰۵/۰۷ - ۱۷:۰۳:۵۶
کد خبر: ۱۰۳۶۲۱۳
الکاظمی ۲۰ مرداد به آمریکا می‌رود
عضو جریان حکمت ملی عراق خبر داد که نخست وزیر این کشور پس از تعطیلات عید قربان راهی واشنگتن خواهد شد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «رحیم العبودی» عضو جریان حکمت ملی عراق تأکید کرد که اصلاح برنامه کاری مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور، باعث شده که سفر وی به آمریکا به تأخیر بیافتد.

 

العبودی به روزنامه «المدی» گفت که قرار بود الکاظمی در ماه جولای جاری به واشنگتن سفر کند، ولی «وضعیت جسمانی پادشاه سعودی، بر زمان [این سفر] تأثیر گذاشت و برنامه‌ دیدارهای نخست وزیر را تغییر داد».

وی تأکید کرد، تیم مذاکره کننده عراقی که در جلسات آتی گفت‌وگوهای راهبردی عراق و آمریکا در واشنگتن حضور خواهند داشت، در سطح عالی از وزرا (خارجه، دارایی، دفاع، کشور و برق)، فرماندهان امنیت و مشاوران خواهد بود.

این عضو جریان حکمت ملی تصریح کرد که این سفر پس از تعطیلات عید قربان انجام خواهد شد، ولی احتمالا زمان این سفر، در دهم آگوست آتی (20 مرداد) خواهد بود.

این سفر در تکمله دور نخست مذاکرات بین عراق و آمریکاست که دور نخست 22 خرداد ماه گذشته برگزار شد. در این گفت‌وگوها درباره حضور نیروهای آمریکایی و آینده حضور آنان در خاک عراق، بحث و بررسی شد، ولی نتیجه خاصی حاصل نشد.

«محمد البلداوی» نماینده فراکسیون صادقون هم بر این باور است که «آمریکا عمدا مرحله دوم گفت‌وگوی راهبردی را به تأخیر می‌اندازد تا از زمان، برای باقی نگه داشتن نروهای خود در مدت زمان طولانی‌تری بهره ببرد».

البلداوی تأکید کرد که افق مذاکرات آمریکا و عراق مشخص نیست و طرف مذاکره کننده عراق نیز هیچ شرطی در این مذاکرات، مطرح نکرده، بلکه به شروط طرف مقابل گوش فرا داده است.

 

نظر شما