ساعاتی قبل؛

پمپئو به مجلس سفلای آمریکا احضار شد

۱۳۹۹/۰۵/۱۰ - ۲۰:۲۴:۵۹
کد خبر: ۱۰۳۷۳۹۵
پمپئو به مجلس سفلای آمریکا احضار شد
رئیس کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا با صدور احضاریه‌ای برای وزیر خارجه آمریکا خواستار ارسال اسناد فراهم شده علیه جو بایدن شده است.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا  به نقل از تارنمای هیل، الیوت انگل روز جمعه احضاریه‌ای را برای مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا فرستاد و از او خواست تا ده‌ها هزار سندی را که وزارت متبوعش برای جمهوری‌خواهان سنا درباره تحقیقاتشان علیه جو بایدن معاون اول رئیس جمهوری سابق و تجارت پسرش با اوکراین فراهم کرده است، برای آنها بفرستند.

انگل، پمپئو را متهم کرد که از منابع وزارت متبوعش برای پیشبرد یک اقدامات تبلیغاتی علیه نامزد احتمالی ریاست جمهوری دموکرات استفاده می‌کند و درخواست کرد اسناد ارائه شده برای سناتورهای جمهوریخواه، در اختیار دموکرات‌های مجلس نمایندگان قرار گیرد.

انگل افزود: پمپئو وزارت خارجه را به بازوی کارزار انتخاباتی ترامپ تبدیل کرده است و او حتی سعی در مخفی کردن آن ندارد. پس از آنکه تقریبا همه تلاش‌های نظارتی کمیته امور خارجی در ۲ سال گذشته به مانع برخورد کرد، پمپئو اکنون بیش از هر کسی برای کمک به جمهوریخواهان سنا در پیشبرد تئوری توطئه شان علیه بایدن خوشحال است.

وی تاکید کرد: من می‌خواهم پرونده کاملی که وزارت خارجه به مجلس سنا ارسال کرده است را ببینم و می‌خواهم مردم آمریکا نیز آن را ببینند.

کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان به دنبال آن است که ۱۶ هزار و ۸۰ صفحه اسنادی که وزارت خارجه برای جمهوریخواهان سنا علیه بایدن و پسرس در تعامل با اوکراین فراهم کرده است را به دست آورد.

این کمیته به پمپئو تا هفتم ماه اوت(۱۷ مرداد ماه) فرصت داده است تا به این درخواست پاسخ دهد.

نظر شما