ابراز بی اعتمادی پلوسی نسبت به مسئول کارگروه کرونا در کاخ سفید

۱۳۹۹/۰۵/۱۲ - ۱۹:۳۴:۴۲
کد خبر: ۱۰۳۸۵۴۷
ابراز بی اعتمادی پلوسی نسبت به مسئول کارگروه کرونا در کاخ سفید
رییس مجلس نمایندگان آمریکا نسبت به هماهنگ‌کننده کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید ابراز بی‌اعتمادی کرده و او را با اظهارات نادرست ترامپ درباره این ویروس مرتبط دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از خبرگزاری رویترز، «نانسی پلوسی» رییس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا در گفت‌وگو با شبکه خبری ای‌بی‌سی گفت که از نظر او «دونالد ترامپ» رییس جمهوری این کشور اطلاعات نادرست درباره ویروس کرونا منتشر می‌کند.

پلوسی گفت که «دبورا بیرکس» هماهنگ‌کننده کارگروه مقابله با کرونا در کاخ سفید نیز منصوب ترامپ است و او هیچ اعتماد به آن‌ها ندارد. رییس مجلس نمایندگان آمریکا پیشتر نیز از بیرکس انتقاد کرده و او را مسوول انتشار اطلاعات نادرست پیرامون کووید۱۹ دانسته بود.

به نوشته نشریه پولیتیکو، پلوسی هفته گذشته در دیدار با «استیو منوچین» وزیر خزانه‌داری آمریکا و «مارک میدووز» رییس کارکنان کاخ سفید، درباره بیرکس گفته بود که او «بدترین» است؛ اما در عین حال «آنتونیو فائوچی» مدیر موسسه ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا را ستوده و او را «قهرمان» دانسته بود.

ترامپ متهم است که بدون توجه به یافته‌های علمی و نظرات کارشناسان درباره کرونا، برای اجرای سیاست‌های خود به نهادهای دولتی فشار می‌آورد. کارشناسان بهداشت و درمان آمریکا ابراز نگرانی کرده‌اند که دولت ترامپ، سازمان غذا و دارو را برای تائید واکسن کووید۱۹ قبل از آماده شدن آن، تحت فشار قرار دهد.

به نوشته تارنمای خبری هیل، ترامپ دوشنبه هفته گذشته در جریان بازدید از کارخانه بیوتکنولوژی در کارولینای شمالی، با خوش بینی از چشم انداز تولید واکسن سخن گفت حتی با وجودی که کارشناسان هشدار داده اند واکسن ممکن است تا سال آینده دردسترس قرار نگیرد.

وی پنجشنبه هفته گذشته نیز سخنان مشابهی بر زبان آورد و بدون توجه به واقعیت جان باختن بیش از ۱۵۰ هزار نفر در آمریکا بر اثر ابتلا به کرونا، پیشرفت در زمینه تولید واکسن را در بوق و کرنا کرد.

با این حال، فائوچی درمورد آماده شدن واکسن تا پایان سال ۲۰۲۰ و توزیع گسترده آن در سال آینده، محتاطانه ابراز خوش‌بینی کرده است.

اگرچه شانسی برای توزیع گسترده واکسن تا قبل از انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در ماه نوامبر (آبان ماه) وجود ندارد، برخی شرکت‌ها وارد مرحله آزمایش بالینی شده‌اند که ممکن است نتایج اولیه آن تا آن زمان مشخص شود.

محققان و کارشناسان نگرانند که ترامپ به این نتایج اولیه بسنده کند تا نهادهای بهداشت و سلامت را برای تائید واکسن قبل از آماده شدن نهایی، تحت فشار قرار دهد.

نظر شما