عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان:

ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری منوط به تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است/ چرخ سیاست می‌چرخد

۱۳۹۹/۰۵/۱۶ - ۰۵:۳۰:۳۲
کد خبر: ۱۰۳۹۶۵۹
ادامه فعالیت شورای عالی سیاستگذاری منوط به تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است/ چرخ سیاست می‌چرخد
عضو شورای هماهنگی جبهه اصلاح‌طلبان گفت: فعلا ماموریت شورای عالی سیاستگذاری متوقف است و ادامه فعالیت آن منوط به تصمیم شورای هماهنگی است.

«حسین کمالی»، دبیرکل حزب اسلامی کار، در رابطه با محور گفتگوهای جلسه اخیر شورای هماهنگی جبهه اصلاحات به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: اکثر قریب به اتفاق نمایندگان احزاب در جلسه شورای هماهنگی حضور داشتند. در این جلسه موضوع مانیفست و برنامه‌های اصلاح‌طلبان و شیوه ارزیابی وضعیت مجموعه اصلاحات و سیاست‌های آتی اصلاح‌طلبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و همین طور انتخابات 1400 مورد اشاره قرار گرفت اما انتخابات آتی، موضوع اصلی جلسه نبود.

این چهره اصلاح‌طلب در واکنش به اینکه بسیاری از کارشناسان به وحدت اصلاح‌طلبان توصیه می‌کنند، آیا اعضای این جریان در قالب جدیدی به وحدت می‌رسند و یا در قالب شورای عالی سیاست‌گذاری اصلاح‌طلبان به فعالیت خود ادامه می‌دهند، تصریح کرد: در مورد اینکه چگونه تصمیم گرفته خواهد شد و برنامه چگونه پیش می‌رود در آینده معلوم می‌شود اما آنچه مورد وفاق همه احزاب و گروه‌ها است، گفتگو به منظور حل مشکلات است. گفت و گوها در  زمینه‌های مختلف ادامه دارد و تازه بحث شروع شده است بنابراین نمی‌توانم، یک جمع‌بندی از نظرات جمع را ارائه کنم.

کمالی در پاسخ به اینکه در مورد سرنوشت شورای عالی سیاستگذاری در این جلسه صحبت شد؟ اظهار کرد: فعلا ماموریت شورای عالی سیاستگذاری متوقف است و ادامه فعالیت آن منوط به تصمیم شورای هماهنگی جبهه اصلاحات است. اگر این شورا تصمیم بگیرد که شورای عالی سیاستگزاری به فعالیتش ادامه دهد که ادامه پیدا می کند و اگر نه، کارش پایان یافته تلقی می‌شود.

دبیرکل حزب اسلامی کار در بخش دیگری از صحبت‌های خود در خصوص احتمال پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات 1400 خاطرنشان کرد: در دنیای سیاست هیچ چیز بعید نیست و احتمال اینکه شرایط متفاوتی را شاهد باشیم، وجود دارد. بالاخره این چرخ سیاست، گردنده است و خواهد چرخید و حال دوران یکسان باقی نمی‌ماند و تغییر خواهد کرد. اگر شورای نگهبان اجازه بدهد انتخابات 1400 به صورت آزاد و مردمی برگزار شود این احتمال وجود دارد که اصلاح طلبان موقعیت مناسبی را به دست آورند. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز