اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا

۱۳۹۹/۰۵/۱۵ - ۱۹:۰۰:۵۵
کد خبر: ۱۰۳۹۹۸۱
اخبار مهم امروز گروه سیاسی برنا
خبر، مصاحبه و گزارش‌های پربازدید گروه سیاسی را هر روز در ساعت 20 در خبرگزاری برنا بخوانید.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا؛ اخبار پر بازدید گروه سیاسی خبرگزاری برنا را بخوانید:

رئیس جمهور:

برخی تحریم‌ها را نمی‌بینند، بعد می‌گویند چرا دولت کاری نمی‌کند/ روزی که منتخب اعلام شد پایان انتخابات است؛ دیگر رقابت و تبلیغات نداریم/ در کنار تحریم، تحریف درست نکنیم/ دشمن برای نابودی نظام آمده و نه دولت

رئیس جمهور گفت: روز انتخابات را اعلام می کنیم اما فضای انتخاباتی پایان ندارد و همش دعواست، انتخابات روز دارد؛ روزی که منتخب اعلام شد پایان انتخابات است و دیگر رقابت و تبلیغات نداریم.

///

معاون سیاسی دولت اصلاحات:

اصلاح طلبان نیازی به یارگیری از رقیب ندارند/ با نامزد مجرب شناخته شده به صحنه انتخابات می‌آییم

معاون سیاسی دولت اصلاحات گفت: اگر نامزد مجرب شناخته شده اصلاح طلبان با اعتماد مردم به صحنه بیایند و اجازه دهند که نیروها در عرصه رقابت حضور داشته باشند، طبعا امکان گشایشی برای حل مشکلات مردم به وجود می آید و شرایط متفاوت تر می شود.

///

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران:

اغلب احزاب اصلاح‌طلب درباره انتخابات 1400 هیچ بحثی نکرده‌اند/ در جلسه کارگزاران درباره کاندیداها بحثی مطرح نشده است

عضو شورای مرکزی حزب کارگزاران مطرح کرد: در مورد چهره‌های مطرح برای انتخابات 1400 مطلقا در جلسه شورای مرکزی صحبتی نشده است.

///

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت:

مجلس درگیری با دولت را سرلوحه کار خود قرار داده است/ اصلاح‌طلبان باید از تعدد کاندیدا پرهیز کنند/ وحدت شرط کافی برای پیروزی اصلاح‌طلبان در انتخابات نیست

عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت گفت: بخش عمده‌ای از مردمی که در انتخابات مجلس یازدهم شرکت نکردند و بخشی هم که شرکت کردند الزاما رفتارهای مجلس را تائید نمی‌کنند و بر این باورند که نمایندگان مجلس بیش از اینکه به بحث معیشت، که جزو شعارهایشان بود، بپردازند درگیری با دولت را سرلوحه کار خود قرار دادند.

///

واکنش وکیل بقایی نسبت به حضور وی در دفتر روزنامه شرق

وکیل بقایی در واکنش به اینکه بهتر نبود بقایی به جای حضور و آن نوع برخورد با پرسنل و خبرنگار روزنامه شرق، اطلاعیه و یا جوابیه می‌داد، اظهار کرد: چه جوابی به این سوال بدهم؟! باید عذرخواهی کنند.

///

یک کارشناس مسائل بین‌الملل:

تحریم اگر ضمانت اجرایی داشته باشد موثر است

یک کارشناس مسائل بین‌الملل می‌گوید: عموما تحریم‌های ایران جنبه سمبولیک دارد اما تحریم‌های آمریکا به دلیل اینکه می‌تواند جریان نقل و انتقال مالی افراد را با ممناعت همراه کند، می‌تواند اثرگذار باشد.

///

سفیر پیشین ایران در پاکستان:

اگر ایران و عربستان باهم کنار نیایند، منافع مسلمانان با خطر مواجه می‌شود/ عربستان برای ارتباط با ایران هنوز به بلوغ نرسیده است

سفیر پیشین ایران در پاکستان می‌گوید: اگر در جهان اسلام دو قدرت ایران و عربستان نتوانند با یکدیگر کنار بیایند منافع مسلمانان با خطر مواجه می‌شود.

///

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی:

جلسه رای اعتماد وزیر پیشنهادی صمت ۲۲ مرداد برگزار می‌شود

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به این که رئیس جمهور طی نامه ای "حسین مدرس خیابانی به عنوان وزیر پیشنهادی صمت معرفی کرده جلسه رای اعتماد او یک هفته بعد، روز چهارشنبه ۲۲ مردادماه خواهد بود.

///

رییس دفتر رییس جمهور:

بیاییم اثرات تعویق بیش از حد یا عدم برگزاری کنکور را در نظر بگیریم/ تصمیمات ستاد ملی کرونا فصل الخطاب باشد

رییس دفتر رییس جمهور نوشت؛ بیاییم اثرات تعویق بیش از حد یا عدم برگزاری کنکور را هم در نظر بگیریم که سبب انباشت داوطلب در آزمون سال بعد و اجحاف گسترده در حق بسیاری از داوطلبانی می‌شود که امسال با برنامه‌ریزی مطالعه کرده و زحمت کشیده‌اند.

///

سخنگوی دولت:

حوزه مسکن در دولت‌های یازدهم و دوازدهم هیچ وقت تعطیل نشده است/ در همه ادوار تعدادی از کارکنان دولت در میان نمایندگان مجلس هستند

علی ربیعی، سخنگوی دولت، در راستای اطلاع‌رسانی مسئولانه و رعایت پروتکل های بهداشتی، به سوالات خبرنگاران به صورت مکتوب پاسخ داد.

نظر شما