چهره سیاسی اصلاح‌طلب:

دوگانه تحریف و تحریم، ما را از واقعیات جامعه دور می‌کند/ صفحه شفاف و روشنی از ابعاد بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی گذاشته شود

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۰۵:۴۲:۱۱
کد خبر: ۱۰۴۰۸۹۸
دوگانه تحریف و تحریم، ما را از واقعیات جامعه دور می‌کند/  صفحه شفاف و روشنی از ابعاد بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی گذاشته شود
چهره سیاسی اصلاح طلب گفت: دوگانه تحریف و تحریم، ما را از واقعیات جامعه دور می‌کند از این رو بهترین روش، اطلاع‌رسانی شفاف به مردم است

«حسن رسولی»، فعال سیاسی اصلاح طلب، در این باره که همزمان با تحریمِ غیرقانونیِ آمریکایی‌ها، عده‌ای در داخل نیز اقدام به تحریف واقعیات کشور می‌کنند، در گفت و گو با خبرنگار سیاسی برنا گفت: بدون تردید در شرایطی که کشور ما از سال‌های دور و به ویژه سال‌های اخیر، تحت شدیدترین تحریم‌های ظالمانه آمریکا و متحدانش قرار دارد، فشارهای اقتصادی قابل توجهی نیز از جهت ایجاد محدودیت بر سر مسیر روابط اقتصادی، تجاری، بازرگانی، پولی، بانکی و گمرکی کشور برای مردم ما و طبعا برای دولتمردان که مسئول اداره کشور هستند، رخ داده است.

این چهره سیاسی اصلاح طلب اظهار کرد: به نظر من همه آثار عمیق و مخرب این تحریم‌های طولانی بر حال و روز ایران، خودش را در قالب اُفت شاخص‌های اقتصادی و نمایه‌هایی که روند شرایط اقتصادی و معیشتی مردم را تحت تاثیر قرار داده، کاملا نشان می‌دهد. بنابراین نادیده گرفتن این واقعیات به گونه‌ای که از سوی آحاد مردم کشور به صورت روزانه در قالب افزایش سرسام آورِ قیمت‌ها و نرخ ارز، کاهش اشتغال، افزایش فقر و کوچک شدن سفره اقتصادی مردم به عنوان یک واقعیت خود را نشان می‌دهد، قابل انکار نیست.

رسولی ادامه داد: به نظر من در و دیوار اوضاع و احوال روز جامعه و قضاوت افکار عمومی، گواه آن است که شرایط موجود تحت تاثیر شرایط بسیار سخت و دشواری است و حتی پیچیده تر و دشوارتر از دوره 8 سال دفاع مقدس است. در عین حال طبیعی است که به موازات این فشارهای پیش گفته به صورت مکمل، آمریکا و رژیم اشغالگر قدس و برخی دیگر از کشورهای عربی منطقه، مجموعه این مقابله‌ها را تکمیل می‌کنند. همچنین این کشورها در حوزه سیاسی از طریق پرداختن به جنگ روانی و با تکیه بر تکنولوژی برتری که در عرصه اطلاعات و ارتباطات جهانی دارند، نسبت به تحریک و تحریف و بزرگنمایی مشکلات موجود نیز اقدام می‌کنند.

او تصریح کرد: کافی است به عنوان مثال، یک ماه مجموعه پردازش‌های بنگاه‌های خبری جهانی را در مورد مسائل ایران به صورت کمّی اندازه‌گیری کنیم و به لحاظ کیفی تحلیل محتوا کنیم و آن را مقایسه کنیم با سایر کشورهایی که به لحاظ حد و اندازه در قواره جمهوری  اسلامی ایران هستند، بدون شک با یک نگاه کارشناسانه و تیزبین به این نتیجه می رسیم که جنگ روانی و بزرگ نمایی مسائل و مشکلات با هدف ایجاد ناآرامی در درون جامعه ایران نیز، به عنوان قطعه و پازل مکمل این تحریم های ظالمانه در جریان است.

عضو هیات مدیره بنیاد باران و بنیاد امید ایرانیان تصریح کرد: به نظر من این دو واقعیت توأمان وجود دارد و نمی‌توان با نفی یکی از این دو واقعیت، نسبت به اثبات دومی مبادرت کرد. ما در یک جنگ تمام عیار قرار گرفته‌ایم البته این جنگ از نوع جنگ نرم است. طبیعی است که ما و طرف های مقابل از حداکثر توانمان برای پیروزی در این نبرد استفاده، خواهیم کرد.

حسن رسولی تاکید کرد: به نظر من دوگانه تحریف و تحریم، ما را از واقعیات جامعه دور می‌کند. بهترین روش، اطلاع‌رسانی شفاف به مردم است چرا که در این صورت با بیان موضع‌گیری‌ها امکان آن فراهم ‌می شود که مردم، با دریافت دفاعیات متقاعد کننده و مجاب کننده اولا به عمق اهمیت و دشواری این صحنه نبرد پی ببرند و ثانیا از طریق دریافت اطلاعات صحیح، کمک شود که در مواجهه با تبلیغات اغواکننده خارجی به خصوص در موارد و مصادیقی که بزرگ‌شماری از سوی دشمن می‌شود، توان تصحیح و تعدیل و تمایز بین وجوه مختلف مسائل مبتلا به کشور را تشخیص دهند؛ در این صورت به نظر من امکان تقویت اتحاد ملی و حرکت در جهت انسجام و اقتصاد پویای داخلی بیشتر فراهم می شود.

 استاندار خراسان در دولت  اصلاحات گفت: نمی توان فقط به تقویت اقتصاد داخلی پرداخت و دور کشور را یک حصار تحریمی کشید و در عین حال انتظار داشت که جوانان کشور به اشتغال مورد نظر خودشان برسند. متقابلا نیز نمی‌توان فقط با تکیه بر آثار و گستره عمیق تحریم‌های بین‌المللی نسبت به سوء مدیریت‌ها و مشکلات داخلی بی تفاوت بود.

رسولی در پایان جمع بندی کرد: به نظر من، برای اداره کشور بهتر است رسانه‌ها به ویژه صداوسیما و مسئولان ارشد کشور با احترام به فهم و هوشمندی مردم انقلابی ایران به صورت واقع بینانه، صفحه شفاف و روشنی از ابعاد بین‌المللی، منطقه‌ای و داخلی موانع و مشکلات و در عین حال توانمندی‌ها و ظرفیت های موجود کشور را در مواجهه با این نبرد بی امان و بی‌سابقه به نمایش بگذارند و در این صورت، امکان تقویت مقاومت و قدرت ملی بیشتر فراهم خواهد شد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز