الفتح به الکاظمی هشدار داد

۱۳۹۹/۰۵/۱۸ - ۱۵:۲۲:۲۱
کد خبر: ۱۰۴۱۱۱۵
الفتح به الکاظمی هشدار داد
ائتلاف الفتح در پارلمان عراق به نخست‌وزیر این کشور درباره نادیده گرفتن مصوبه پارلمان مبنی بر اخراج اشغالگران آمریکایی هشدار داد.

به گارش گروهخبر خبرگزاری برنا،«عدی شعلان ابوالجون» نماینده ائتلاف الفتح در پارلمان عراق، (شنبه - ۸ آگوست)، در آستانه سفر «مصطفی الکاظمی» نخست‌وزیر این کشور به آمریکا تصریح کرد که این ائتلاف گفت‌وگوها میان واشنگتن و بغداد درباره اخراج نیروهای آمریکایی از عراق را رصد می‌کند و به نخست‌وزیر درباره نادیده گرفتن مصوبه پارلمان و خواست مردم عراق درباره اخراج نیروهای خارجی از کشور هشدار می‌دهد.

وی در گفت‌وگو با پایگاه خبری «المعلومه» تصریح کرد: ائتلاف الفتح کلیه مذاکرات دولت الکاظمی درباره خروج نیروهای خارجی و در رأس آنها آمریکا از خاک عراق را رصد می‌کند. مصوبه پارلمان و خواست مردم عراق مبتنی بر پایان حضور نظامی آمریکا برای دولت الکاظمی الزام‌آور است و این حضور قابل تمدید برای مدتی طولانی‌تر نیست.

این نماینده عراقی گفت: دولت الکاظمی با هرگونه تعلل یا امروز و فردا کردن درباره اخراج اشغالگر آمریکایی از عراق خود را در معرض بازخواست قانونی در داخل صحن پارلمان قرار خواهد داد.

دفتر نخست‌وزیری عراق، امروز اعلام کرد که مصطفی الکاظمی، هفته آینده در رأس یک هیأت دولتی رسما به آمریکا سفر خواهد کرد و بیستم آگوست جاری با دونالد ترامپ در کاخ سفید دیدار خواهد کرد و انتظار می‌رود که نحوه تداوم روابط واشنگتن - بغداد در آینده از مهم‌ترین پرونده‌های مطرح در این دیدار باشد.

نظر شما