نماینده مردم خوی در مجلس:

تعدد تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده است/ بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند

۱۳۹۹/۰۵/۲۱ - ۰۵:۲۰:۴۰
کد خبر: ۱۰۴۲۱۰۳
تعدد تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده است/ بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند
نماینده مردم خوی در مجلس می‌گوید: تعدد تشکیل فراکسیون‌ها و عدم نظارت جدی بر این فرایند در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده و خواهد شد. ما با تعدد تشکیل فراکسیون‌هایی با ماموریت نزدیک به هم مواجه هستیم. بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند و خارج از بُعد تخصصی‌نگری هستند.

«عادل نجف‌زاده»، نماینده مردم خوی در مجلس، درباره شکل‌گیری فراکسیون‌های غیرضروری در مجلس یازدهم به خبرنگار خبرگزاری برنا گفت: ماموریت فراکسیون‌ها در مجالس جمع‌آوری مطالب تخصصی است. علاوه بر کمیسیون‌ها فراکسیون‌ها نیز می‌توانند جزئی‌تر به ماموریت حوزه وزارتخانه‌ها رسیدگی و مطالبات مردم و خود وزارتخانه‌ها را پیگیری کنند.

عضو کمیسیون عمران مجلس با انتقاد از تعدد تشکیل فراکسیون‌ها در مجلس یازدهم عنوان کرد: تعدد تشکیل فراکسیون‌ها و عدم نظارت جدی بر این فرایند در مجلس یازدهم تبدیل به یک آفت جدی شده و خواهد شد. ما با تعدد تشکیل فراکسیون‌هایی با ماموریت نزدیک به هم مواجه هستیم. بیشتر از اینکه فراکسیون‌ها تخصصی و ماموریت‌ محور باشند، بر محور لابی می‌چرخند و خارج از بُعد تخصصی‌نگری هستند.

نجف‌زاده افزود: کسانی‌که علاوه بر ماموریت در کمیسیون‌های تخصصی به عنوان نماینده علاقه‌مند پیگیری امورات تخصصی مملکت در حوزه‌های مختلف هستند، می‌توانند تشکیل فراکسیون دهند اما وقتی که فراکسیون‌سازی تبدیل به یک ابزار غیرتخصصی شود، عملا از انتظاری که باید از تشکیل فراکسیون‌ها داشته باشیم دور می‌مانیم. 

او درباره امکان جلوگیری از تشکیل فراکسیون‌های غیرضروری اظهار کرد: در وضعیت فعلی تنها راه گذار از وضع بد تشکیل فراکسیون‌های موازی، دستور هیات رئیسه‌ مجلس و اصلاح آیین‌نامه‌ داخلی و قاعده‌مند کردن فراکسیون‌ها بر اساس تخصص شخصی افراد است.

نماینده مردم خوی در مجلس با بیان اینکه مخالف تعدد تشکیل فراکسیون‌ها هستم، تاکید کرد: ترسم از این است که در مجلس یازدهم بواسطه این فراکسیون‌ها به جای اینکه مجلس به سمت نگرش جزئی‌تر به روند توسعه در کشور برود، تبدیل به ابزار دستیابی عده‌ای به یکسری تمایلات شخصی باشد. 2/5

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز