عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی:

سهم‌خواهی از مجلس انقلابی بعید است/ اگر نتوانیم حق خودمان را بگیریم به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خوریم

۱۳۹۹/۰۵/۲۲ - ۰۵:۳۹:۵۰
کد خبر: ۱۰۴۲۶۸۹
سهم‌خواهی از مجلس انقلابی بعید است/ اگر نتوانیم حق خودمان را بگیریم به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خوریم
عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی گفت: ما مدعی هستیم دنبال حقوق ملتیم اگر نتوانیم حقوق خودمان را بگیریم به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خوریم.

«سید غنی نظری خانقاه»، عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی در مجلس شورای اسلامی، در خصوص نتیجه انتخابات این فراکسیون به خبرنگار سیاسی خبرگزاری برنا گفت: نتیجه انتخابات را باید بگویند هر چه هست باید بگویند.

این نماینده مجلس شورای اسلامی افزود: خود زاکانی انتخابات را برگزار کرده لذا هر کسی این انتخابات را برگزار کرده باید نتیجه انتخابات را هم اعلام کند ضمن آنکه سازوکارهای خوبی برای انتخابات اتخاذ شده بود و 200 نماینده در آن شرکت کردند.

نظری ادامه داد: هر کسی رای آورد، باید اعلام شود و اگر هم اعتراضی به نتیجه باشد باید فراکسیون با نظر اکثریت در این خصوص برگزار شود و نظر دوستان گرفته شود. در حقیقت انتخابات به این صورت نیست که به عنوان مثال منِ نظری، شرکت کردم و کاندید بودم به علت اینکه رای نیاوردم، بزنم زیر بازی، نه اینطور نیست.

نماینده مردم خلخال و کوثر در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرار بود دوشنبه جواب انتخابات فراکسیون بیاید اما تا حالا نیامده است، تصریح کرد: شدیدا به این قضیه اعتراض داریم و می گوییم که نتایج باید اعلام شود. این که نمی‌شود نماینده و یا هر فردی وقتش را بگذارد بعد نتیجه اعلام نشود، این کار بسیار بدی است. اگر هم کسی معترض است، باید از طریق کانال رسمی اعتراض خود را اعلام کند.

نظری اظهار کرد: به عنوان مثال بنده معترض هستم اعتراضم را از طریق کانال رسمی ابلاغ می‌کنم، کانالم کجاست؟! کانال من فراکسیون اکثریت است. مجدد فراکسیون برگزار شود، اعتراضات بررسی شود و اگر با نظر اکثریت تصمیم گرفتند که ابطال شود ابطال می‌شود.

این نماینده مجلس در ادامه اظهار کرد: مجلس جایی است که نظر، نظر عمومی و اکثریت قاطبه حاکم است، نظر فردی نیست که یکی بگوید باطل شود و دیگری بگوید نه باطل نشود یا من بگویم که رای نیاوردم باطل شود، اگر به این صورت باشد سنگ روی سنگ بند نمی شود و همه رای‌گیری‌ها در مجلس مخدوش می‌شوند چون همه امور در مجلس با رای گیری است یعنی رای گیری یک ابزار اساسی در مجلس است. اگر این ابزار از ما گرفته شود و یا مخدوش شود، تصمیمات ما منتج به نتیجه نمی‌شود.

نظری در پاسخ به اینکه نمایندگان برای اعلام نتایج از چه طریقی می‌توانند اقدام کنند؟ گفت: قطعا تا آخر پیگیر رأی خود هستیم. ما مدعی هستیم دنبال حقوق ملتیم اگر نتوانیم حقوق خودمان را بگیریم به درد لای جرز دیوار هم نمی‌خوریم. بنده شفاف می‌گویم و اعتقاد دارم برخی از افرادی که مدعی بودند رای نیاوردند و نمی‌آورند.

عضو فراکسیون ائتلاف نیروهای انقلاب اسلامی خاطرنشان کرد: این یک حسن است که اعتراض عمومی به عملکرد بعضی از دوستانی داشته باشیم که عملکرد بدی داشته‌اند. ما با کسی احد اخوت نبستیم، رئیس باشد یا هر کسی بر مدار انصاف حرکت کند محبوبیتش مستدام است اما اگر از مدار انصاف خارج شد، خراب می‌شود البته فرد خاصی مدنظرم نیست.

نظری در خصوص اینکه مجلس به محلی برای سهم‌خواهی تبدیل شده است، یادآور شد: متاسفانه به این صورت است و این کار بسیار بدی است که هر کسی دنبال سهم است. اینکه من جایی حضور داشته باشم رئیس باشم که خودم را نشان بدهم، این بیانگر بدبختی ماست ما باید نوکری ملت را داشته باشیم شبانه روز کار کنیم که دردی از ملت دوا کنیم. آنجا که سهم خواهی شود خیلی کار بدی است و واقعا از مجلس انقلابی بعید است به خاطر اینکه این رئیس یا آن رئیس شود، انتخابات لغو شود، این موضوع در شأن مجلس نیست.٢/٥ 

نظر شما