سفیر پاکستان خطاب بر مردم این کشور:

فداکارانه به کشور خود خدمت کنید

۱۳۹۹/۰۵/۲۴ - ۱۴:۳۸:۲۲
کد خبر: ۱۰۴۳۷۷۳
فداکارانه به کشور خود خدمت کنید
سفیر پاکستان در سالگرد آزادی کشور از همه پاکستانی‌های مقیم خارج از کشور خواست به رغم چالش‌های متعدد از زمان استقلال، فداکارانه به میهن خود خدمت کنند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، رحیم حیات قریشی، سفیر پاکستان در ایران در مراسم رسمی به مناسبت هفتاد و چهارمین سالگرد آزادی پاکستان که امروز جمعه در خانه پاکستان - تهران برگزار شد، ضمن تبریک یوم آزادی پاکستان افزود: از زمان استقلال، پاکستان با چالش‌های متعددی روبرو بوده است، اما با لطف خداوند متعال و فداکاری و سخت کوشی هم میهنان، کشور ما موفق شد بر همه چالش‌ها غلبه کرده و به سمت کشوری مدرن و مترقی پیش رود.  

وی با یادآوری اهمیت تاریخی این روز، به بنیانگذار و پدر ملت، قائد اعظم محمدعلی جناح و دیگر رهبرانی که نهضت پاکستان را هدایت کردند و شهیدان راه این کشور مستقل مسلمان ادای احترام کرد.

در این مراسم، شرکت کنندگان یادآور شدند که نیروهای اشغالگر هند به‌رغم وجود کووید-۱۹ و محکومیت مداوم جهانی توسط سازمان ملل، سازمان همکاری‌های اسلامی و سایر نهادهای حقوق بشر همچنان به آزار و شکنجه برادران کشمیری در کشمیر اشغالی هند ادامه می‌دهند. حضار همچنین برای حل مسالمت آمیز کشمیر اشغالی هند طبق قطعنامه های مندرج در شورای امنیت سازمان ملل دعا کردند.

همچین اعضای انجمن پاکستان در ایران و مقامات سفارت در این مراسم شرکت کردند. به دلیل بیماری همه گیر کووید-۱۹ و جهت اطمینان از الزامات سلامت حضار، مراسم فوق ساده برگزار شد.

این مراسم با سردادن سرود ملی و بالا بردن پرچم کشور توسط سفیر پاکستان آغاز شد. در ادامه پیام‌های رییس جمهور و نخست وزیر پاکستان قرائت شد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز