ادعاهای عجیب برایان هوک در مورد برجام

۱۳۹۹/۰۵/۳۱ - ۲۰:۳۸:۳۵
کد خبر: ۱۰۴۷۳۴۴
ادعاهای عجیب برایان هوک در مورد برجام
نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران گفت: دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به اجازه هیچ‌کسی نیاز ندارد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، «برایان هوک»، نماینده مستعفی دولت آمریکا در امور ایران روز جمعه گفت که برجام یک توافق سیاسی است و از لحاظ حقوقی الزام‌آور نیست.

برایان هوک همچنین مدعی شد دولت آمریکا برای بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران به اجازه هیچ‌کسی نیاز ندارد.

دولت آمریکا روز پنجشنبه (۲۱ اوت/۳۰ مرداد) با ارائه نامه‌ای به رئیس شورای امنیت رسماً این شورا را از خواست خود برای بازگرداندن تمامی تحریم‌های بین‌المللی علیه ایران مطلع کرد.

آمریکا در این نامه ایران را به «نقض اساسی» تعهداتش در «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) متهم کرده است.

این نامه، روند ۳۰ روزه‌ای را آغاز می‌کند که از لحاظ تئوریک می‌تواند به «بازگشت خودکار» تحریم‌ سازمان ملل علیه ایران منجر شود. با این حال، کارشناسان گفته‌اند دولت آمریکا مسیر پرپیچ و خم و دشواری پیش رو دارد.

ساز و کار موسوم به بازگشت خودکار تحریم‌ها که با نام‌های دیگری مثل «مکانیسم ماشه» یا «اسنپ‌بک» نیز شناخته می‌شود به دنبال احیای تمامی قطعنامه‌های تحریمی علیه تهران است که پس از حصول برجام میان ایران و گروه موسوم به ۱+۵ تعلیق شده بودند.

تصمیم آمریکا با مخالفت روسیه، چین و سه کشور اروپایی روبرو شده که تأکید کرده‌اند آمریکا به دلیل خروج از برجام، حقی برای استناد به مفاد این توافق جهت بازگرداندن تحریم‌ها علیه ایران ندارد.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
تبلیغات متنی
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز