ترامپ:

نانسی پلوسی دیوانه رئیس جمهور می شود

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۱۰:۲۸:۵۹
کد خبر: ۱۰۴۸۰۸۵
نانسی پلوسی دیوانه رئیس جمهور می شود
رئیس‌جمهور آمریکا مجددا تئوری “دیوانه‌” مبنی بر اینکه تاخیر در اعلام نتایج انتخابات ماه نوامبر به سبب رای‌گیری پستی می‌تواند منجر به رسیدن نانسی پلوسی به ریاست جمهوری شود را تکرار کرد.

به گزارش گروه سیاسی برنا، ایندیپندنت نوشت: نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا در سلسله مراتب قدرت در آمریکا بعد از مایک پنس، معاون رئیس جمهور، در جایگاه بعدی جانشینی ریاست جمهوری قرار دارد. طبق تئوری که دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا مطرح کرده، در صورتی که رئیس جمهور جدید تا پایان دوره ریاست جمهوری فعلی دونالد ترامپ در ۲۰ ژانویه، ریاست خود را آغاز نکند طبق الزام اصلاحیه بیستم قانون اساسی آمریکا نانسی پلوسی به جایگاه ریاست جمهوری می‌رسد.

دونالد ترامپ که با طرح رای گیری پستی همگانی برای انتخابات ریاست جمهوری نوامبر آتی در جنگ است در اظهاراتی در شورای سیاست ملی ۲۰۲۰ عنوان کرد، آراء پستی در سطح گسترده می تواند منجر به تاخیر به مدت چند هفته، چند ماه، چند سال و “شاید هیچ وقت” در تکمیل انتخابات شود.

ترامپ خاطر نشان کرد: و من نمی‌دانم چه اتفاقی قرار است بیفتد. می‌دانید یک نظریه وجود دارد مبنی بر این که اگر تا پایان سال نتوانید انتخابات را تکمیل کنید نانسی پلوسی دیوانه رئیس جمهور خواهد شد. شما به درستی آن را می‌دانید.

وی افزود: به این فکر کنید. به این تئوری دیوانه هم فکر کنید. شما این تئوری را شنیده‌اید. حالا من نمی‌دانم که آیا این یک تئوری یا یک حقیقت است اما من گفتم که این خوب نیست.

رئیس جمهور آمریکا گفت: این بخشی از کلیت اقدامات آنها است، اینکه اگر شما انتخابتان مشخص نشود رئیس مجلس نمایندگان رئیس جمهور می شود و من فکر می‌کنم این امر یا در تاریخ بیستم و یا در تاریخ یکم اجرایی شود. و این را کنار هر چیز دیگر و به عنوان گزینه در نظر بگیرید. این یک فضاحت است. آنها می‌دانند که این چندش آور و کثیف است.

این تئوری نخست در ماه ژوئیه بعد از آنکه دونالد ترامپ صحبت از تاخیر در برگزاری انتخابات تا بعد از همه‌گیری کروناویروس با هدف اجازه به رای دادن حضوری ایمن مردم کرد، مطرح شد. بعد از این صحبت ترامپ هشتگ “رئیس جمهور پلوسی” در توئیتر، اینستاگرام و فیسبوک ترند شد و سناتور لامار آلکساندر، در گفتگویی با سی ان ان مجددا این تئوری را تکرار کرد.

با این حال این تئوری با توجه به اینکه در صورت عدم برگزاری انتخابات، دوره ریاست خود پلوسی هم در سوم ژانویه به پایان می‌رسد، درست نیست.

 

 

نظر شما