حضور وزیر دفاع در نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو

۱۳۹۹/۰۶/۰۲ - ۲۲:۳۹:۰۸
کد خبر: ۱۰۴۸۵۰۵
حضور وزیر دفاع در نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو
امیر سرتیپ حاتمی و ارتشبد سرگئی شایگو، وزرای دفاع ایران و روسیه در حاشیه ششمین نمایشگاه بین المللی نظامی-فنی مسکو دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ارتشبد شایگو، وزیردفاع روسیه، در این دیدار با ابراز خرسندی از سومین حضور وزیر دفاع جمهوری ایران در روسیه گفت: ایران و روسیه اهداف و منافع مشترکی در عرصه معادلات منطقه‌ای و بین المللی دارند.

سرگئی شایگو با اشاره به روابط عمیق و راهبردی دو کشور در همه زمینه‌ها گفت: در حوزه دفاعی و امنیتی نیز چشم انداز همکاری‌های ایران و روسیه، روبه توسعه است.

سرگئی شایگو بر ضرورت تداوم همکاری‌های منطقه‌ای در جهت ایجاد صلح و ثبات در منطقه تاکید کرد.

وزیر دفاع کشورمان نیز در این دیدار از مواضع مثبت و سازنده دولت روسیه در مخالفت با قطعنامه ضد ایرانی اخیر آمریکا قدردانی کرد و گفت: دیدار‌ها و رایزنی‌های دوکشور در سطح عالی بطور مرتب و رضایت‌بخشی در جریان است.

امیر حاتمی افزود: باتوجه به عمق راهبردی دوکشور، تقویت همکاری‌های تهران و مسکو امری ضروری و اجتناب ناپذیر است.

وزیر دفاع کشورمان گفت: ایران و روسیه در سال‌های اخیر تلاش مشترک و هدفمندی برای مقابله با یکجانبه گرایی و سیاست قلدرمابانه امریکا و دولت ترامپ در منطقه آغاز کرده اند.

امیر سرتیپ حاتمی تاکید کرد: واکنش واقع گرایانه شورای امنیت سازمان ملل متحد در رد قطعنامه ضد ایرانی اخیر امریکا درخصوص تمدید ممنوعیت‌های تسلیحاتی برعلیه ایران، یکبار دیگر ضمن آنکه شکست بزرگی برای امریکا و متحدین منطقه‌ای این کشور رقم زد، مخالفت جهانیان با یکجانبه گرایی را نشان داد.

وزیر دفاع کشورمان افزود: پاسخ کشور‌های عضو برجام به درخواست امریکا در استفاده از مکانیسم ماشه و بازگشت تحریم‌ها نیز ضربه محکم دیگری بر زیاده خواهی‌های امریکا بوده است.

امیر سرتیپ حاتمی گفت: اطمینان دارم که راهبرد مشترکی که تهران و مسکو در حل مشکلات و مسائل منطقه‌ای انتخاب کرده اند، می‌تواند فارغ از سیاست‌های یکجانبه گرایانه آمریکا، صلح و ثبت و امنیت را در منطقه بوجود آورد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز