انتقاد ریچارد گرنل از سیاست اوباما در قبال ایران

۱۳۹۹/۰۶/۰۶ - ۰۸:۳۰:۵۲
کد خبر: ۱۰۵۰۳۵۰
انتقاد ریچارد گرنل از سیاست اوباما در قبال ایران
سرپرست اطلاعات ملی آمریکا در حمایت از نامزدی دونالد ترامپ از سیاست خارجی دولت اوباما-بایدن به ویژه در قبال ایران انتقاد کرد و ترور سردار سلیمانی را نوع تعامل دولت فعلی آمریکا با ایران دانست.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، ریچارد گرنل شامگاه چهارشنبه در سومین شب مجمع ملی جمهوریخواهان اظهار کرد: در طول مناظرات انتخاباتی چهار سال پیش، رئیس جمهوری ترامپ به تنهایی در یک طرف ایستاده بود و آنچه را که بیشتر آمریکایی‌ها در محافل خصوصی فکر می‌کنند، به صورت عمومی مطرح کرد.

وی افزود: آن زمان، ۱۴ سال از جنگ افغانستان و ۱۲ سال هم از حمله به عراق با کشته شدن هزاران آمریکایی و هزینه شدن تریلیون‌ها دلار پول مالیات دهندگان می گذشت. تاکنون هیچ نامزدی به جز دونالد جی ترامپ نپذیرفته است که برخی کارها برای سیاست خارجی آمریکا اشتباه بدی بوده است و رای دهندگان، سربازان و مالیات دهندگان آمریکایی را رها کرده‌اند.

سفیر سابق آمریکا در آلمان ادامه داد: او جنگ‌های بی‌پایان آمریکا را که آنگونه که بودند یک مصیبت نامید. رسانه‌ها از اینکه دونالد ترامپ از طرف جمهوریخواهان رقابت می‌کرد، شوکه شده بودند. او با صدای بلند آن چیزی را که همه ما می‌دانستیم فریاد زد، سیاست خارجی آمریکا برای ایمنی بیشتر آمریکایی‌ها شکست خورده بود.

گرنل اضافه کرد: پس از جنگ سرد، دموکرات‌ها و جمهوریخواهان دچار توهم شدند که همه جهان شبیه آمریکا خواهد شد و آنها جهانی شدن نامحدود را آغاز کردند. آنها ورود چین به سازمان جهانی تجارت را خوشامد گفتند، وارد تعامل کشورسازی در افغانستان شدند و کوشیدند که دموکراسی را به عراق صادر کنند.

وی اظهار کرد: آنها با ایران توافق هسته‌ای و توافق جهانی آب و هوایی پاریس را امضا کردند، هیچ یک از اینها به نفع طبقه متوسط آمریکا نبود. در حالیکه سیاسیون واشنگتن یک سیستم جهانی را می‌ساختند، آمریکا دچار رکود شد.

سرپرست اطلاعات ملی آمریکا افزود: شهرها و صنایع عالی ما تهی شدند، تمام جوامع ما ویران شد و کارخانه‌های تولیدی ما روانه چین شدند. اینها زمانی اتفاق افتاد که واشنگتن به جای اینکه پایتخت ایالات متحده باشد، خواست تا پایتخت جهان شود.

گرنل در حمایت از ترامپ گفت: به عنوان سفیر آمریکا در آلمان، از نزدیک به سیاست خارجی ترامپ آشنایی دارم. کاش همه آمریکایی‌ها می‌دانستند که چگونه رئیس جمهوری ترامپ به نیابت از آنها مذاکره می‌کند. من دیدم که رئیس جمهوری ترامپ، صدر اعظم آلمان را افسون کرد در حالیکه اصرار داشت آلمان باید تعهدات خود به ناتو را بپردازد.

وی مدعی شد: من مفتخرم که شاهد بودم، رئیس جمهوری ترامپ به سران کشورها گفت من شما را از اینکه می‌خواهید آمریکا برای امنیتتان هزینه کند، سرزنش نمی‌کنم، از اینکه با رئیس جمهوری پیش از من مذاکره کردید و با من متوقف ساختید، من نمی‌توانم اجازه دهم که مالیات‌دهندگان آمریکایی متضرر شوند.

این مقام فعلی آمریکا با بیان اینکه دولت دونالد ترامپ همواره تصریح کرده که اولویت نخست ما امنیت مردم آمریکا است، اظهار کرد: این وظیفه همه رهبران است که مردم خود را در اولویت قرار دهند و ما دیدیم که این استراتژی چگونه موفق شد. در کمتر از چهار سال، دونالد ترامپ حتی نظر دموکرات‌های واشنگتن را به تهدید چین جلب کرد.

گرنل افزود: در توافقنامه تجاری، منافع آمریکا را بر مسئولیت مشترک متحدان ترجیح داد، در چهار سال گذشته دونالد ترامپ هیچ جنگ جدیدی را آغاز نکرد بلکه نیروها را به خانه بازگرداند. او ارتش را بازسازی کرد و توافق صلحی را امضا کرد که مردم آمریکا را ایمن‌تر می‌کند.

وی ادامه داد: نخبگان واشنگتن می‌خواهند شما این سیاست خارجی را غیراخلاقی بدانید، از این رو آن را ملی‌گرایی می‌نامند. باید بدانید که آنهایی که ترامپ را ملی‌گرا خطاب می‌کنند به او اهانت می‌کنند چرا که سیاست خارجی بر اساس منافع ملی آمریکا است.

سرپرست اطلاعات ملی آمریکا به عملکرد دولت اوباما در قبال ایران هم حمله لفظی کرد و گفت مسیر تفکر بایدن را اینگونه معنا می‌کند که آمریکا به طور شبانه به آنچه که او «رژیم تندروی تروریست تهران» نامید یک هواپیمای پر از پول بدهد.

گرنل افزود اما شما دیدید که رئیس جمهوری ترامپ هم در نیمه شب یک هواپیما را برای معامله با ایران فرستاد اما ماموریت آن متفاوت بود و به آنچه که او «دستگاه ترور تهران» خواند و مدعی شد برای مرگ آمریکایی‌ها طراحی می‌کرده است، حمله هوایی داشت.

وی ادامه داد: ما همچنین باید روشن باشیم آنهایی که به دنبال آزادی هستند، خودشان را به طرز فوق‌العاده‌ای در هنگ‌کنگ، تهران، مینسک به خطر انداخته‌اند. تردیدی وجود ندارد که دولت ترامپ همواره حمایت می‌کند و همیشه با مردمی ایستاده است که برای آزادی‌های خدادادی خود مبارزه می‌کنند.

مجمع ملی جمهوریخواهان یک نشست انتخاباتی است که از روز دوشنبه آغاز شده و تا پنج‌شنبه ادامه دارد. در روز نخست این مجمع، دونالد ترامپ به طور رسمی نامزد جمهوریخواهان برای رقابت‌های انتخابات ریاست جمهوری در ۱۳ آبان امسال شد.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز