رییس جمهور عراق بر برگزاری انتخابات زود هنگام تاکیدکرد

۱۳۹۹/۰۶/۰۹ - ۰۹:۰۵:۰۹
کد خبر: ۱۰۵۱۱۵۲
رییس جمهور عراق بر برگزاری انتخابات زود هنگام تاکیدکرد
رییس جمهوری عراق اصلاحات در کشورش را امری ضروری خواند و با تاکید بر برگزاری انتخابات زود هنگام گفت: انتخابات باید در فضایی توام با اعتماد و به دور از دستکاری و تقلب برگزار شود.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا به نقل از پایگاه خبری «ناس»، برهم صالح شنبه شب در پیامی به مناسبت عاشورای حسینی خطاب به مردم عراق افزود: این موضوع نیازمند الزامات فنی و قانونی است تا مردم عراق به سلامت و درستی آن اعتماد کنند و بتوانند حق قانونی خود را در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب نمایندگان شان و دولتی به دور از هر گونه قیمومیت یا دخالت و تقلب اعمال کنند.

رییس جمهوری عراق در ادامه گفت: امام حسین (ع) با برنامه اصلاحی و انسانی خود که حتی در برخورد با دشمنانش در جریان جنگ نیز تجلی یافت، جاودانه مانده و خواهد ماند.

صالح افزود: امام حسین (ع) سمبل رهایی و همزیستی مسالمت آمیز است و به یک مذهب، فرقه و یا قومی خاص تعلق ندارد، ایشان از یک شخصیت انقلابی به معیاری برای انقلابیون و سمبلی برای ایمان و اصلاح تبدیل شده است.

وی ایام شهادت ابا عبدالله الحسین و اهل بیت و یاران آن حضرت را به مردم کشورش تسلیت گفت و در این سوگواری با آنان ابراز همدردی کرد.

رییس جمهوری عراق با اشاره به محبوبیت سالار شیهدان کربلا و اصحاب با وفایش در میان عرب، عجم و مذاهبی همچون مسیحی و ....را دلیل بر فراگیری انقلاب آن حضرت دانست.

وی افزود: در عاشورای حسینی ما بیشترین نیاز را به انسانیت حسین و ایثار و ایستادگی ایشان در برابر ظلم و ستم و  یاری مظلومان داریم.

رییس جمهوری عراق اظهار داشت: عاشورای حسینی در حالی سپری می شود که امسال به دلیل درگیری ها و شیوع ویروس کرونا که بر تمامی بخش های زندگی سایه افکنده، شاهد بحران بزرگی هستیم و  ملت عراق در جریان آن به یمن وجود آن حضرت همبستگی اجتماعی خود را با فقرا و نیازمندان ثابت کرد.

صالح افزود: عراق در حال حاضر با تحولات حساس و خطیری روبه روست، چرا  که عراقی ها  بعد از گرفتاری های درازمدت و محرومیت های طولانی هم اکنون به عدالت، حاکمیت قانون، از بین بردن فساد، زندگی آزادانه و شرافتمندانه، کشور قدرتمند و دارای حاکمیت کامل و متکی به قانون اساسی چشم دوخته اند.

رییس جمهوری عراق همچین شهادت سبط رسول گرامی اسلام را به مرجعیت دینی عراق و تمامی خیرخواهان جهان و پیروان آن حضرت تسلیت گفت.

وی اصلاحات در کشورش را امری ضروری خواند و با تاکید بر برگزاری انتخابات زود هنگام خاطرنشان کرد: انتخابات باید در فضایی توام با اعتماد و به دور از دستکاری و تقلب برگزار شود. این موضوع نیازمند الزامات فنی و قانونی است تا مردم عراق به سلامت و درستی آن اعتماد کنند و بتوانند حق قانونی خود را در تعیین سرنوشت کشور و انتخاب نمایندگان شان و دولتی به دور از هر گونه قیمومیت یا دخالت و تقلب اعمال کنند.​

نظر شما