ترامپ:

اگر گارد ملی را به کنوشا اعزام نکرده بودم این شهر از دست رفته بود

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۲۰:۱۵:۴۲
کد خبر: ۱۰۵۱۸۳۷
اگر گارد ملی را به کنوشا اعزام نکرده بودم این شهر از دست رفته بود
رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد که اگر نیروهای گارد ملی آمریکا را برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی به شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین اعزام نکرده بود، این شهر دیگر وجود نداشت.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توئیتری مدعی شد که اگر اصرارهای وی برای اعزام گارد ملی آمریکا به شهر کنوشا در ایالت ویسکانسین برای سرکوب اعتراضات ضدنژادپرستی نبود، این شهر از دست می‌رفت.

دونالد ترامپ که با وجود مخالفت‌ آشکار مقامات ایالت ویسکانسین و برخی نمایندگان کنگره آمریکا قرار است فردا (سه‌شنبه) عازم شهر کوچک کنوشا در جنوب شرقی ایالت ویسکانسین شود، با انتشار پیامی در حساب کاربری رسمی خود در توئیتر ادعا کرد: «اگر اصرار نمی‌کردم که گارد ملی فعال شود و خود را به کنوشا در ایالت ویسکانسین برساند، اکنون دیگر کنوشایی وجود نداشت. همچنین تعداد زیادی کشته و زخمی بر جای می‌ماند.»

وی افزود: «در اینجا می‌خواهم از مجریان قانون و گارد ملی تشکر کنم. شما را روز سه‌شنبه [در شهر کنوشا] خواهم دید.»

روز گذشته «تونی اوِرس» فرماندار ایالت ویسکانسین در نامه ای به دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا از وی خواست درباره سفر برنامه ریزی شده خود به شهر ناآرام کنوشا تجدید نظر کند.

فرماندار ویسکانسین در این نامه که دفتر وی عصر یکشنبه آن را رسانه ای کرد، هشدار داده است که حضور ترامپ می‌تواند تلاش‌های مقامات ایالت ویسکانسین برای تسکین احساسات جریحه‌دار شده مردمی که پس از انتشار ویدئوی تیراندازی به یاکوب بلیک، جوان سیاهپوست در اعتراض به خشونت پلیس به خیابان ها ریخته‌اند را به بن‌بست بکشاند.

وی در نامه خود خطاب به ترامپ تصریح کرده است: «نگرانم که حضور شما چه معنایی برای کنوشا و ایالت ما خواهد داشت. نگرانم که حضور شما فقط تلاش ما برای تسکین دردهای معترضان را مختل کند. نگرانم حضور شما فقط دستیابی به حل اختلاف به وجود آمده و حرکت به سوی جلو را به تاخیر اندازد.»

شهر کوچک کنوشا در روزهای اخیر شاهد تظاهرات گسترده معترضان به نژادپرستی پلیس در آمریکا -که در جدیدترین مورد از اقدامات نژادپرستانه خود علیه سیاه‌پوستان یک مرد سیاهپوست غیرمسلح را با شلیک چندین گلوله به‌شدت زخمی و راهی بیمارستان کرد- بوده است.

تصاویر منتشر شده در شبکه های مجازی نشان می‌دهد که یک مرد سیاه‌پوست به نام «یاکوب بلیک» در حال رفتن به سوی یک خودرو بوده که 2 مامور پلیس به دنبال وی رفته و یکی از آنها در مقابل چشمان وحشت‌زده 3 فرزند این مرد سیاهپوست که در خودرو شاهد صحنه بوده‌اند، چندین گلوله به سوی او شلیک کرده است. رسانه‌های آمریکایی گزارش داده‌اند که این مرد سیاه‌پوست بر اثر شدت آسیب‌های وارده، فلج شده است.

از زمان قتل جورج فلوید شهروند سیاهپوست آمریکایی توسط یک مامور پلیس سفیدپوست، اعتراضات علیه نژادپرستی و رفتارهای وحشیگرانه پلیس آمریکا در سراسر این کشور گسترش یافته است.

نظر شما