نماینده کنگره:

امیدوارم بایدن آمریکا را به توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند

۱۳۹۹/۰۶/۱۰ - ۲۱:۵۹:۴۹
کد خبر: ۱۰۵۱۸۷۲
امیدوارم بایدن آمریکا را به توافق هسته‌ای با ایران بازگرداند
خواکین کاسترو‌ نماینده دموکرات آمریکا با ابراز تمایل نسبت به ریاست جمهوری «جو بایدن» اظهار امیدواری کرد که وی آمریکا را به برجام بازگرداند.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، این نماینده ایالت تگزاس در مجلس نماینده آمریکا دوشنبه شب با انتشار بخش‌هایی از یک مصاحبه خود در حساب توئیتری‌اش مدعی شد: من چند سال پیش با افتخار از توافق با ایران حمایت کردم و متعقدم که ما باید به آن بازگردیم. این توافق در راستای اهدافی که ما به آن پیوستیم، کار می‌کرد. هدف، مهار برنامه هسته‌ای ایران بود.  

وی ادعا کرد: من معتقدم که منع اشاعه هسته‌ای به نفع همه ماست. این توافق در مهار برنامه هسته‌ای ایران موفق بود.  
کاسترو تأکید کرد: متأسفانه ترامپ از این توافق خارج شد. او با آنکه از توافق خارج شده، به طرز مضحکی مدعی است که هنوز یکی از طرف‌های آن است و می‌تواند از مکانیسم ماشه در این توافق استفاده کند.  
این نماینده دموکرات تصریح کرد: همانطور که قبلاً هم گفته‌ام، این رویکرد، کاملاً پر هرج و مرج بوده و نه تنها به ثبات منطقه کمک نکرده، بلکه آن را بی‌ثبات نیز کرده است.  
کاسترو یادآور شد: این رویکرد باعث شده است تا متحدان ما، بخصوص متحدانمان در ناتو از جمله آلمان و فرانسه به قابلیت ایالات متحده در مدیریت این مسائل و آوردن طرف‌ها به پای میز مذاکره و رایزنی درباره چیزهایی مثل توافق با ایران تشکیک کنند.  
وی با تأکید بر این که «معتقدم که باید به توافق با ایران بازگردیم» و با ابراز امیدواری نسبت به رسیدن «جو بایدن» به ریاست جمهوری اظهار کرد: امیدوارم و منتظرم که با دولت بایدن کار کنم و او و دولتش ما را به توافق با ایران بازگردانند.
دونالد ترامپ در ۱۸ اردیبهشت ۱۳۹۷ به طور رسمی اعلام کرد؛ این کشور دیگر مشارکت‌کننده در برجام نخواهد بود و دستور داد تمام تحریم‌های تعلیق شده علیه ایران به موجب توافق هسته‌ای بازگردانده شود.
بتازگی تلاش آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران در شورای امنیت سازمان ملل شکست خورد.  
این کشور همچنین تلاش کرد تا با استفاده از «مکانیسم ماشه» تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران را بازگرداند.
«دیان دیجانی» رییس دوره‌ای شورای امنیت سازمان ملل متحد روز سه‌شنبه اعلام کرد با توجه به مخالفت ۱۳ عضو با خواسته آمریکا درباره مکانیسم ماشه علیه ایران، اجماعی وجود ندارد و نمی‌توان اقدام بیشتری انجام داد.

 

نظر شما