ترامپ:

سکته نکرده بودم!

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۰:۵۱:۰۰
کد خبر: ۱۰۵۲۵۸۱
سکته نکرده بودم!
روایت یک روزنامه‌نگار آمریکایی درباره آماده باش سال گذشته به مایک پنس معاون رئیس‌جمهور این کشور برای جانشینی دونالد ترامپ، واکنش رئیس‌جمهور را در پی داشت و او این موضوع را «خبر جعلی» توصیف کرد.

 

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، دونالد ترامپ رئیس‌جمهور آمریکا در پیامی توییتری به گمانه‌زنی‌های تازه درباره وخامت حال جسمانی خود در نوامبر سال ۲۰۱۹ و آماده باش «مایک پنس» برای جایگزینی او و عهده‌دار شدن ریاست جمهوری این کشور واکنش نشان داد.

«مایکل اشمید» روزنامه‌نگار نیویورک تایمز در کتابی که قرار است به زودی در آمریکا منتشر و پخش شود، خبر داد که رئیس‌جمهور آمریکا نوامبر ۲۰۱۹ در یک اقدام از قبل اعلام نشده به یک بیمارستان نظامی در پایتخت رفت و مورد معالجه قرار گرفت.

به روایت این روزنامه نگار ارشد آمریکایی، به دنبال حضور ترامپ در بیمارستان «والتر رید»که یک بیمارستان وابسته به ارتش این کشور است، در کاخ سفید مایک پنس معاون رئیس‌جمهور آمریکا در وضعیت آماده باش و هشدار قرار گرفت تا به طور موقت عهده‌دار وظایف و مسئولیت ریاست جمهوری شود.

به دنبال انتشار بخش‌هایی از کتاب اشمید، گمانه‌زنی‌ها در آمریکا درباره وضعیت جسمانی دونالد ترامپ ۷۴ ساله تشدید شد و برخی رسانه‌ها از احتمال سکته مغزی او در سال گذشته خبر دادند.

رئیس‌جمهور آمریکا که طی هفته‌های اخیر به تحرکات خود برای حضور قوی‌تر در انتخابات ریاست جمهوری سوم نوامبر (۱۳ آبان) علیه «جو بایدن» نامزد دموکرات شدت بخشیده است، به گمانه‌زنی‌ها درباره وضعیت جسمانی خود واکنش نشان داد.

رئیس‌جمهور آمریکا در توییتر به گزارشی که شبکه سی‌ان‌ان از کتاب مایکل اشمید منتشر کرد، پاسخ داد و وخامت حال جسمی خود و آماده باش مایک پنس برای عهده دار شدن موقت ریاست جمهوری را رد کرد.

ترامپ نوشت: «مایک پنس هرگز در وضعیت آماده باش قرار نگرفته بود و هیچ سکته مغزی خفیفی در کار نبود (من دچار سکته مغزی نشده بودم). این هم یکی دیگر از خبرهای جعلی سی‌ان‌ان و یک داستان ساختگی است».

وی افزود: «دلیل حضور من در (بیمارستان نظامی) والتر رید که با همراهی اعضای کامل رسانه‌ها انجام شد، تکمیل روند (چکاپ) سالانه‌ام بود. آن حضور، کوتاه بود و به همراه اعضای رسانه‌ها به کاخ سفید برگشتم».

داغ شدن دوباره موضوع سلامت جسمانی دونالد ترامپ در شرایطی صورت گرفته که پیش از این برخی رسانه‌ها و تحلیلگران آمریکایی درباره سن بالای او و همچنین بایدن ۷۷ ساله رقیب دموکرات او در انتخابات هشدار داده‌اند.

 

نظر شما