وزیر آموزش و پرورش:

کلاس‌ها را با اعمال مقررات بهداشتی برگزار می‌کنیم

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۱۱:۴۹:۴۳
کد خبر: ۱۰۵۲۶۲۶
کلاس‌ها را با اعمال مقررات بهداشتی برگزار می‌کنیم
وزیر آموزش و پرورش گفت: تلاشمان این است از طریق اعمال مقررات بهداشتی انشالله کلاس‌ها را برگزار کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری برنا، «محسن حاجی میرزایی»، وزیر آموزش و پرورش، با اشاره به سال تحصیلی جدید با توجه به کرونا در جمع خبرنگاران در حاشیه جلسه هیئت دولت گفت: ما برای رعایت سلامت دانش‌آموزان سخت‌گیرانه‌ترین، پروتکل را که برای وضعیت‌های قرمز پیش‌بینی شده در نظر گرفتیم. تلاشمان این است از طریق اعمال مقررات بهداشتی انشاالله کلاس‌ها را برگزار کنیم.

او افزود: امسال یک تفاوت اساسی با سال‌های گذشته دارد. سال گذشته حدود دو سوم محتوای آموزشی را دانش آموزان به صورت حضوری دیده بودند با معلمانشان آشنا بودند و امسال در شروع سال تحصیلی قرار داریم بنابراین نیازمند هستیم، به صورت حضوری کار را پیش ببریم.

وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: البته اگر در مناطقی با شیوع گسترده ویروس روبرو شدیم، مناطقی که وزارت بهداشت اعلام می‌کند حضور دانش آموزان را ممنوع خواهیم کرد. در همه مناطق کشور دانش آموزان در کلاس حاضر می‌شوند.

حاجی میرزایی گفت: روز شنبه 15 شهریور را،  آغاز سال تحصیلی اعلام کرده ایم و همه مدارس در سراسر کشور، فعال هستند. اصل اول  آموزش حضوری است. همه دانش آموزان برای روز شنبه در محل تحصیل باید آماده باشند. مدارسی که تعداد دانش آموزان آن زیاد است ناگزیر هستیم که گروه بندی کنیم، دانش اموزان از طریق مدرسه، گروه بندی می شوند. گروهی روزهای زوج و گروهی روزهای فرد، اموزش خودشان را پیگیری خواهند کرد. قاعده اصلی برگزاری حضوری همه مدارس در سراسر کشور است. پروتکل هایی که اعلام شده سختگیرانه است و تلاش می شود با هماهنگی وزارت بهداشت، سلامت دانش آموزان را رعایت کنیم.

وزیر آموزش و پرورش افزود: وضعیت مناطق مختلف به گونه ای است که تغییر از وضعیت قرمز به زرد و زرد به قرمز، بسیار نزدیک است. بنابراین ما برای رعایت سلامت دانش آموزان سختگیرانه ترین پروتکل را که برای وضعیت قرمز، پیش بینی شده در نظر گرفتیم. تلاش ما این است که از طریق اعمال این مقررات بهداشتی، کلاس هایمان را دایر کنیم.

او ادامه داد: مدیران را موظف کردیم دقیقا براساس پروتکلی که ابلاغ شده، عمل کنند در روزهایی که دانش آموزان در مدرسه حضور ندارند اموزش از طریق غیر حضوری، پیگیری خواهد شد و برای آموزش غیرحضوری هم تلویزیون را هماهنگ کردیم و همه درس ها و برنامه های پایه های مختلف تحصیلی از طریق تلویزیون عرضه می شود. امروز با دستور رئیس جمهور قرار شد که سامانه شاد به صورت رایگان در اختیار دانش آموزان قرار گیرد لذا افرادی که به صورت غیرحضوری، جلسات را تعقیب می کنند باید از طریق تلویزیون یا از طریق سامانه شاد، آموزش های لازم را ببینند و اگر کسی دسترسی به تلویزیون و حتی سامانه شاد هم نداشته باشد از طریق تولید و عرضه بسته های خودآموز اموزش، مطالب را به آنها ارایه می دهیم. هیچ دانش آموز و هیچ کودکی از اموزش در سال تحصیلی جدید محروم نمی شود.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز