رئیس جمهوری تونس تهدید کرد خیانتکاران را رسوا کند

۱۳۹۹/۰۶/۱۲ - ۲۰:۵۵:۳۳
کد خبر: ۱۰۵۲۹۲۷
رئیس جمهوری تونس تهدید کرد خیانتکاران را رسوا کند
رئیس‌جمهوری تونس امروز، چهارشنبه ضمن انتقادات تند از برخی گروه‌های سیاسی آنها را به خیانت و تلاش برای دور زدن قانون اساسی متهم کرد.

به گزارش گروه سیاسی خبرگزاری برنا، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، قیس سعید، رئیس‌جمهوری تونس تهدید کرد، ظرف روزهای آینده این خیانتکاران را رسوا می‌کند.

او بعد از ادای سوگند دولت جدید کشورش با تاکید بر احترام به نظام و قانون اساسی کشورش به وزیران جدید گفت: شما امروز سوگند یاد کردید. من به خدا سوگند می‌خورم یک لحظه از عهدی که با ملت بستم غافل نشوم. من به نظام و نهادهای کشور و مقامات احترام می‌گذارم. به رغم این‌که برخی استحقاق این احترام را ندارند و مستحق حقیر شمرده شدن هستند.

او اضافه کرد: روزی خواهد آمد که قانون تعبیر کننده اراده اکثریت خواهد بود. من جزئیات امور را می‌دانم اگر برخی تصور می‌کردند که او به کاخ نفود می‌کند و همه زوایای پنهان و جزئیات را خواهد فهمید، لذا می‌گویم که جزئیات زیادی می‌دانم و بیش از آنچه می‌دانند، دستگیرم شده است.

سعید اشاره کرد: مسائل زیادی از مشکلات و بحران‌ها هستند که در تونس برپا می‌شوند.

او افزود: مردان صادق پایدار هستند که خیانت در امانت نمی‌کنند اما برخی هستند که دروغ می‌گویند و براساس فتوای خودشان افترا می‌بندند زیرا خودشان دارالفتوا باز کرده و آنچه ذهن بیمارشان می‌گوید، مدعی می‌شوند.

رئیس‌جمهوری تونس ادامه داد: می‌گویند رئیس‌جمهوری چکار کرده؟ آنچه در توانم است با احترام به قانون اساسی انجام می‌دهیم آنچه با ملت عهد بستم می‌کنم و هرگز از آن پا پس نمی‌کشم. من به آنها می‌گویم شما چه کردید؟ در روزها و ماه‌های گذشته به جز رایزنی‌های شبانه و در خفا چه کردید؟ می‌دانم انچه در این جلسات گفته شده و زدو بندها را. روزی خواهد آمد که درباره تحولات ماه‌های گذشته صحبت خواهم کرد. از قانون اساسی دم می‌زنند بعد آن را دور می‌زنند. اگر می‌خواهید نیرنگ علیه قانون اساسی به راه بیندازید ما مراقب هستیم. زیرا ملت تونس همه زوایای پنهان را می‌دانند هر کسی که به کشورش خیانت کرد و آن را فروخت سرنوشتش زباله دان تاریخ است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز