درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان ۸ کشته و زخمی برجای گذاشت

۱۳۹۹/۰۶/۱۴ - ۰۹:۱۲:۰۴
کد خبر: ۱۰۵۳۳۴۸
درگیری مرزی بین افغانستان و پاکستان ۸ کشته و زخمی برجای گذاشت
مقامات افغانستان اعلام کردند که در پی درگیری بین نیروهای امنیتی و نظامیان پاکستانی در مرز مشترک یک افسر نیروهای مرزبانی افغان کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، مقامات افغانستان اعلام کردند که شب گذشته(پنجشنبه) در پی درگیری بین نیروهای امنیتی و نظامیان پاکستانی در امتداد خط دیورند در شهرستان «مومنددره» ولایت ننگرهار یک افسر نیروهای مرزبانی کشته و 8 تن دیگر زخمی شدند.

«عطاءالله خوگیانی» سخنگوی والی ننگرهار در این باره گفت: درگیری پس از آن آغاز شد که نظامیان پاکستانی با هدف ساخت تاسیسات در مناطق مرزی دست به تحرکات خودسرانه زده بودند، به گفته وی نیروهای امنیتی مانع اقدامات خودسرانه نظامیان پاکستانی شدند.

سخنگوی والی ننگرهار افزود: در نتیجه این درگیری‌ها یک افسر نیروهای مرزبانی جان باخته و پنج نیروی دیگر زخمی شده‌اند.

از تلفات نظامیان پاکستانی جزییاتی در دست نیست.

سخگوی والی ننگرهار تاکید کرد که وضعیت اکنون به حالت عادی برگشته است و گفت‌وگوی دو طرف تا ساعت ۲:۰۰ بامداد روز جمعه ادامه یافته است.

پیش از این نیز درگیری‌های مرزی و حملات راکتی ارتش پاکستان در ولایت‌های قندهار و کنر نیز اتفاق افتاده است.

چند روز پیش که کابل میزبان هیأتی از وزارت خارجه پاکستان بود، محمدحنیف اتمر، سرپرست وزارت امور خارجه در دیدار با این هیأت خواهان قطع حملات راکتی و ساخت تأسیسات در امتداد دیورند شده بود.

سرپرست وزارت امور خارجه روز پنج‌شنبه نیز با شاه‌محمود قریشی، همتای پاکستانی خود از طریق تلفن گفت‌وگو کرده و ضمن ابراز رضایت از بهبود روابط دو کشور همسایه بر روند صلح، اتصال منطقه‌ای، تجارت، ترانزیت و توسعه روابط میان دو کشور تاکید کرده است.

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز