پارلمان عراق بعد از سه ماه جلسات خود را آغاز کرد

۱۳۹۹/۰۶/۱۵ - ۱۹:۴۸:۴۷
کد خبر: ۱۰۵۴۰۴۸
پارلمان عراق بعد از سه ماه جلسات خود را آغاز کرد
پارلمان عراق بعد از سه ماه از آخرین جلسه فوق‌العاده رای اعتماد به کابینه «مصطفی الکاظمی»، فصل قانونگذاری جدید خود را مجددا آغاز کرد.

به گزارش گروه خبر خبرگزاری برنا، اولین جلسه پارلمان عراق امروز (شنبه) به ریاست «محمد الحلبوسی» در سایه رکورد جدید مبتلایان به «ویروس کرونا» در این کشور که فراتر از پنج هزار نفر شده، با حضور 169 نماینده از مجموع 329 نماینده برگزار شد.

پیشتر رییس مجلس نمایندگان عراق (پارلمان) در سخنانی گفته بود که 20 نماینده به همراه خانواده‌ها و نیروهای محافظ شخصی این نمایندگان، مبتلا به کرونا شده‌اند.

الحلبوسی همچنین افزود که 26 کارمند پارلمان عراق نیز به این بیماری مبتلا شده که یکی از مبتلایان در سطح مدیر کل است.

وی قبلا برپایی جلسات پارلمان عراق را با توجه به حجم مراجعات و شاغلان در پارلمان در روزهای برپایی جلسات که به حدود پنج هزار نفر می‌رسد، سخت و مشکل خوانده بود.

در جلسه امروز، پارلمان در خصوص برنامه اصلاحات دولت، دو پرسش شفاهی برای وزیران دارایی و برنامه‌ریزی ارسال شد.

تعدادی از قوانین مهم از جمله قانون انتخابات پارلمانی و قانون احزاب، قوانینی هستند که همچنان دولت در انتظار آنها برای برگزاری انتخابات زودهنگام پارلمانی در ششم ژوئن ۲۰۲۱ (نیمه خرداد ۱۴۰۰) است.

پارلمان عراق در 17 خرداد ماه گذشته در آخرین جلسه فوق‌العاده خود به شش وزیر باقی‌مانده از کابینه الکاظمی رای اعتماد داد. این درحالی است که آخرین جلسه عادی در شش ماه قبل برگزار شده بود.

 

نظر شما
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز
بازرگانی برنا
لالالند
دندونت
سلام پرواز